3 semestry
3 semestry
Gwarancja stałej ceny i braku dodatkowych opłat
Nacisk na zajęcia praktyczne. Zajęcia prowadzone min. w Specjalnym Ośrodku dla Dzieci słabowidzących i niewidomych
Świadectwo uznawane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Obecne studia podyplomowe prowadzimy w oparciu o aktualne standardy kształcenia, a w szczególności o:
Studia podyplomowe przeznaczone są dla nauczycieli posiadających przygotowanie pedagogiczne, pedagogów. Celem studiów jest przygotowanie merytoryczne i pragmatyczne słuchaczy do pracy z dziećmi i młodzieżą z dysfunkcją słuchu. Absolwenci uzyskają kwalifikacje w zakresie surdopedagogiki – edukacji i rehabilitacji uczniów słabosłyszących i niedosłyszących – do pracy w szkołach, placówkach, ośrodkach specjalistycznych. Edukacja to dziedzina wymagająca odpowiedniego podejścia, które polega na elastyczności, wysokiej wrażliwości i gotowości do pokonywania wszelkich trudności i barier. Te mogą dotyczyć wszelkich dysfunkcji rozwojowych, takich jak np. zaburzenia słuchu. Nauczyciele i osoby zajmujące się rehabilitacją osób z ww. problemem, muszą mieć właściwe wykształcenie i przygotowanie, które umożliwi im efektywne wykonywanie pracy i osiąganie coraz lepszych wyników. Praca z takimi dziećmi i młodzieżą wymaga pełnego zaangażowania i pasji, która sprawia, że codzienne obowiązki stają się źródłem niesamowitej satysfakcji i spełnienia — a to przecież najważniejsze aspekty w każdym zawodzie. Jeśli twoim powołaniem jest niesienie profesjonalnej pomocy i wspomaganie osób, które borykają się z przeróżnymi trudnościami wynikającymi z zaburzeń wzroku, zapisz się na studia podyplomowe Pedagogika specjalna - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (Pedagogika specjalna - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (surdopedagogika) w Instytucie Studiów Podyplomowych. Nasza instytucja do lider w dziedzinie studiów podyplomowych — dysponujemy najlepszą kadrą, składająca się z cenionych specjalistów i wykładowców akademickich. W trakcie 3 semestrów ukończysz studia z zakresu surdopedagogiki i zyskasz doświadczenie, które cieszy się dużą popularnością na współczesnym rynku pracy. Postaw na wykształcenie i przygotowanie najwyższej jakości — zostań specjalistą w swojej dziedzinie i wykorzystaj nabyte kwalifikacje w atrakcyjnej zarobkowo oraz niezwykle rozwijającej pracy. Podnieś swoje kompetencje i ciesz się wiele perspektyw i możliwości zawodowych, dzięki którym z powodzeniem zaplanujesz udaną karierę naukową i zawodową. Zyskaj wiedzę z zakresu metod pracy, właściwej rehabilitacji i rewalidacji grupowej, oraz indywidualnej, a także zdobądź umiejętność biegłego posługiwania się językiem migowym. Kwalifikacje, które przekażemy Ci na oferowanych przez nas studiach podyplomowych to odpowiedź na aktualne potrzeby dzisiejszego społeczeństwa i szkolnictwa. Przekonaj się, jak wiele możemy dla Ciebie zrobić, i jak wiele Ty możesz zrobić dla innych.
Absolwenci tej specjalności mogą podjąć pracę:
WSZYSTKIE SPECJALNOŚCI SĄ DOSTOSOWANE DO NOWEJ USTAWY O OŚWIACIE (ZWIĄZANĄ Z LIKWIDACJĄ GIMNAZJÓW).
Studia realizowane są we współpracy z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Podstawa prawna
Decyzja Ministra Edukacji Narodowej i Sportu nr DSW-3-0145-230/TT/2001 z dnia 20 sierpnia 2001 roku.
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest uznawane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wydawane świadectwo jest zgodne ze wzorem oraz wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Nazwa przedmiotu |
---|
Anatomia i fizjologia narządu głosu i słuchu |
Audiologia pedagogiczna |
Diagnostyka surdopedagogiczna |
Diagnostyka w pedagogice specjalnej |
Dydaktyka specjalna |
Elementy laryngologii, otolaryngologii i foniatrii |
Elementy surdopsychologii |
Etyka zawodu nauczyciela |
Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) |
Metody wspomagania i terapii osób z niepełnosprawnością słuchową |
Metodyka nauczania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością słuchową |
Metodyka nauczania uczniów z niepełnosprawnością słuchową w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Metodyka rehabilitacji słuchu |
Metodyka wychowania słuchowego |
Podstawowe regulacje prawne edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością słuchową |
Podstawy języka migowego |
Podstawy pedagogiki specjalnej |
Praktyka |
Rehabilitacja i edukacja osób dorosłych z niepełnosprawnością słuchową |
Schorzenia oraz wady słuchu |
Surdologopedia |
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z dysfunkcją słuchu |
Dokumenty w ramach rekrutacji na rok akademicki 2020/2021 należy złożyć do 7 dni od momentu zapisu na specjalność.
Rekrutacja trwa do 28-ego lutego 2021 roku.
O przyjęciu kandydata na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz wpłat.
Dokumenty można przesłać listownie, bądź złożyć osobiście w sekretariacie Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach przy ul. Sienkiewicza 1.
¹ Wpisowe jest zwracane tylko i wyłącznie w przypadku nie uruchomienia danej specjalności studiów.
* Uwaga! Promocje na wpisowe są ograniczone czasowo. Oznacza to, że obniżone wpisowe będzie tylko przez tydzień od momentu zapisu na wybraną specjalność przez formularz rejestracyjny online. Jeśli do tego czasu nie zostaną doniesione dokumenty, konieczne będzie uiszczenie pełnej kwoty wpisowego.
Opłaty dla tej specjalności:
Opłaty prosimy realizować na indywidualne konta słuchaczy. Szczegółowe informacje można znaleźć w Strefie Słuchacza.
Istnieje możliwość opłaty czesnego w ratach bez dodatkowych kosztów.
Koszt studiów przez cały okres ich trwania jest niezmienny.
200 złotych rabatu na wpisowe dla wszystkich
Ważne informacje dotyczące praktyk – prosimy o szczegółowe zapoznanie
Słuchacz ma obowiązek na koniec studiów przedstawić dziennik praktyk oraz jeden arkusz hospitacji (dotyczy wszystkich specjalności).
Jeśli słuchacz po zapoznaniu z regulaminem praktyk wybierze zamiast dziennika praktyk arkusze hospitacji – muszą być one równe liczbie godzin praktyk, czyli jeśli słuchacz realizuje praktyki w wymiarze 180 to wypełnia arkusze hospitacji w liczbie 180 szt.
(Do wyboru arkusze lub dziennik praktyk i 1 arkusz)
Słuchacz ma obowiązek napisania 1 konspektu z zajęć (dotyczy wszystkich specjalności z naboru październik 2019 za wyjątkiem Edukacji Elementarnej i Przygotowania Pedagogicznego – po trzy konspekty).
Jeśli opiekun praktyk w placówce wymaga więcej konspektów słuchacz pisze wedle zaleceń opiekuna ale składa jeden konspekt.
Słuchacz na koniec studiów składa z kartą: dziennik praktyk + 1 arkusz hospitacji (lub arkusze hospitacji równe liczbie godzin praktyk) + 1 konspekt oraz opinię opiekuna praktyk wraz z pieczątką placówki a także potwierdzenie przyjęcia do placówki (dolny odcinek ze skierowania).
W dzienniku praktyk prowadzonym przez słuchacza konieczne są pieczątki instytucji; parafowane wszystkie strony dziennika praktyk przez opiekuna, merytoryczna opinia opiekuna, podpisana przez dyrekcję placówki z pieczątką imienną i firmową;