3 semestry
3 semestry
Gwarancja stałej ceny i braku dodatkowych opłat
Nacisk na zajęcia praktyczne
Świadectwo uznawane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Obecne studia podyplomowe prowadzimy w oparciu o aktualne standardy kształcenia, a w szczególności o:
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną, borykają się z wieloma problemami, poczynając od własnych ograniczeń kognitywnych, kończąc na otaczającej ich niekiedy ludzkiej nietolerancji. Osoba wykształcona w Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną pomaga w przezwyciężaniu tych trudności poprzez wykształcenie takich umiejętności jak współżycie z innymi ludźmi, przystosowanie się do obowiązków jakie nakłada na każdego praca zawodowa, gospodarowanie zarobionymi środkami finansowymi, racjonalne korzystanie z przestrzeni publicznej oraz rozsądne wykorzystywanie czasu wolnego. Pedagog specjalizujący się w tej dziedzinie to społecznik o wysoko rozwiniętej empatii, jest to również najczęściej niepoprawny optymista wnoszący w problematyczny świat niepełnosprawności wiele energii i nadziei.
Adresatami studiów są osoby mające doświadczenie w rewalidacji osób z niepełnosprawnością umysłową, a nie mające profesjonalnego przygotowania oraz osoby, które zamierzają zdobyć przygotowanie w tym zakresie. Zapraszamy nauczycieli pragnących uzyskać kwalifikacje niezbędne do pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną różnego stopnia.
Studia podjąć mogą absolwenci studiów wyższych posiadający przygotowanie pedagogiczne. Dają one uprawnienia do nauczania i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwoju psychoruchowego, przygotowują do pracy w szkołach specjalnych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym, szkołach integracyjnych, ośrodkach wczesnej diagnozy i interwencji oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych.
Absolwenci Pedagogiki specjalnej - Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną wyposażeni są w wiedzę umożliwiającą racjonalne programowanie i podejmowanie oddziaływań rewalidacyjnych w stosunku do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością umysłową. Głównym celem studiów jest zwiększenie kompetencji praktycznych w zakresie pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo, na różnym poziomie kształcenia (zintegrowanego, blokowego, gimnazjum, szkoły zawodowej) i w różnych placówkach oświatowych, opiekuńczych i wychowawczych. Absolwent naszych studiów jest przygotowany do pracy w środowisku rodzinnym i społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną. Poprzez stosowanie nowatorskich metod i form kształcenia podjęte przez niego działania sprzyjają rozwojowi psychofizycznemu uczniów.
Absolwent na kierunku Pedagogika specjalna - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w specjalistycznych placówkach szkolno – wychowawczych oraz w oddziałach integracyjnych, klasach integracyjnych, ogólnodostępnych placówkach oświatowych.
WSZYSTKIE SPECJALNOŚCI SĄ DOSTOSOWANE DO NOWEJ USTAWY O OŚWIACIE (ZWIĄZANĄ Z LIKWIDACJĄ GIMNAZJÓW).
Studia realizowane są przy współpracy z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Podstawa prawna: decyzja Ministra Edukacji Narodowej i Sportu nr DSW-3-0145-230/TT/2001 z dnia 20 sierpnia 2001 roku.
Świadectwo
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest uznawane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wydawane świadectwo jest zgodne ze wzorem i wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Nazwa przedmiotu |
---|
Aktywność społeczna i ruchowa osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii |
Diagnostyka w pedagogice specjalnej |
Dydaktyka specjalna |
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii |
Etyka zawodu nauczyciela |
Kształcenie i wychowanie integracyjne |
Metody i techniki rehabilitacji psychologicznej |
Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) |
Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej osób ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną |
Metodyka wychowania i nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim |
Metodyka wychowania i nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym |
Oligofrenopedagogika |
Podstawy pedagogiki specjalnej |
Praktyka |
Prawne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Problemy społecznego funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Psychologiczne podstawy terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Rewalidacja indywidualna |
Sytuacja rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną |
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną |
Wsparcie społeczne osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Dokumenty w ramach rekrutacji na rok akademicki 2020/2021 należy złożyć do 7 dni od momentu zapisu na specjalność.
Rekrutacja trwa do 28-ego lutego 2021 roku.
O przyjęciu kandydata na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz wpłat.
Dokumenty można przesłać listownie, bądź złożyć osobiście w sekretariacie Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach przy ul. Sienkiewicza 1.
¹ Wpisowe jest zwracane tylko i wyłącznie w przypadku nie uruchomienia danej specjalności studiów.
* Uwaga! Promocje na wpisowe są ograniczone czasowo. Oznacza to, że obniżone wpisowe będzie tylko przez tydzień od momentu zapisu na wybraną specjalność przez formularz rejestracyjny online. Jeśli do tego czasu nie zostaną doniesione dokumenty, konieczne będzie uiszczenie pełnej kwoty wpisowego.
Opłaty dla tej specjalności:
Opłaty prosimy realizować na indywidualne konta słuchaczy. Szczegółowe informacje można znaleźć w Strefie Słuchacza.
Istnieje możliwość opłaty czesnego w ratach bez dodatkowych kosztów.
Koszt studiów przez cały okres ich trwania jest niezmienny.
200 złotych rabatu na wpisowe dla wszystkich
Ważne informacje dotyczące praktyk – prosimy o szczegółowe zapoznanie
Słuchacz ma obowiązek na koniec studiów przedstawić dziennik praktyk oraz jeden arkusz hospitacji (dotyczy wszystkich specjalności).
Jeśli słuchacz po zapoznaniu z regulaminem praktyk wybierze zamiast dziennika praktyk arkusze hospitacji – muszą być one równe liczbie godzin praktyk, czyli jeśli słuchacz realizuje praktyki w wymiarze 180 to wypełnia arkusze hospitacji w liczbie 180 szt.
(Do wyboru arkusze lub dziennik praktyk i 1 arkusz)
Słuchacz ma obowiązek napisania 1 konspektu z zajęć (dotyczy wszystkich specjalności z naboru październik 2019 za wyjątkiem Edukacji Elementarnej i Przygotowania Pedagogicznego – po trzy konspekty).
Jeśli opiekun praktyk w placówce wymaga więcej konspektów słuchacz pisze wedle zaleceń opiekuna ale składa jeden konspekt.
Słuchacz na koniec studiów składa z kartą: dziennik praktyk + 1 arkusz hospitacji (lub arkusze hospitacji równe liczbie godzin praktyk) + 1 konspekt oraz opinię opiekuna praktyk wraz z pieczątką placówki a także potwierdzenie przyjęcia do placówki (dolny odcinek ze skierowania).
W dzienniku praktyk prowadzonym przez słuchacza konieczne są pieczątki instytucji; parafowane wszystkie strony dziennika praktyk przez opiekuna, merytoryczna opinia opiekuna, podpisana przez dyrekcję placówki z pieczątką imienną i firmową;