3 semestry
3 semestry
Gwarancja stałej ceny i braku dodatkowych opłat
Nacisk na zajęcia praktyczne (częste wyjazdy do ośrodków specjalistycznych)
Świadectwo zgodne ze wzorem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW)
Kierunek uruchomiony - Dopisz się do grupy i zacznij studia
2.
Integracja sensoryczna i terapia rękiObecne studia podyplomowe prowadzimy w oparciu o aktualne standardy kształcenia, a w szczególności o:
Studia podyplomowe Integracja Sensoryczna z terapią ręki umożliwiają zdobycie wiedzy i umiejętności z obszaru diagnozy i realizacji zajęć terapeutycznych z wykorzystaniem atrakcyjnych metod. Integracja sensoryczna w powiązaniu z terapią ręki ukierunkowana jest na usprawnienie procesów neurobiologicznych i behawioralnych poprzez odpowiednio dobrane aktywności.
Uczestnicy studiów otrzymują dodatkowo certyfikat terapeuty sensorycznej wydany przez College Medyczny w Kielcach - dodatkowo płatny. Naszym celem jest kształcenie profesjonalnych terapeutów, firmujących się kwalifikacjami o bardzo wysokiej jakości. Zostań jednym z nich - wszystko zależy od Ciebie.
Poprawna odpowiedź na pytanie “komu udaje się osiągnąć sukces” jest “ten, kto nieprzerwanie dba o swój rozwój”. Nie można być dobrym specjalistą w danej dziedzinie, jeśli nie śledzi i nie wdraża się najnowszych metod, środków i odkryć, które są z nią związane. Planując karierę zawodową, musimy zaakceptować fakt, iż nic nie jest stałe. Z tego powodu, musimy przywiązywać wagę do ciągłego rozwoju swoich umiejętności i kompetencji. Dopiero ten ustawiczny wysiłek zagwarantuje nam komfortową i obiecująca pozycję, a wraz z nią ekscytujące wyzwania zawodowe i adekwatne do nich zarobki. Aby pielęgnować tą swoistą uniwersalność warto zwrócić się do profesjonalistów, którzy pomogą nam rozwinąć nasz potencjał i poszerzyć swoje perspektywy życiowe i zawodowe. Dotyczy to przede wszystkim pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów i terapeutów zajęciowych, którzy każdego dnia muszą mierzyć się z kolejnymi wyzwaniami i zmieniającymi się warunkami. Bez stałego progresu, ich praca oraz pozycja na rynku pracy staje się coraz mniej efektywna i pewna. To z myślą o nich Instytut Studiów Podyplomowych utworzył kierunek studiów podyplomowych Integracja sensoryczna.
Jest to specjalność adresowana do osób, które uzyskały tytuł magistra lub licencjat z ww. kierunków, chcących zagwarantować sobie lukratywną przyszłość zawodową czy dobry start w karierę. Dzięki oferowanemu przez nas przygotowaniu zdobędziesz wiedzę i kompetencje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI. Dotarła ona do Polski w 1993 r., a jej twórcą jest dr A. Jean Ayres z Uniwersytetu Południowo-Kalifornijskiego. Służy ona poprawie jakości przesyłania i organizacji informacji sensorycznej, tj. tego co jest odbierane przez różne zmysły naszego organizmu. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i metodom, terapia pozwala na dostarczanie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych: przedsionkowych, proprioceptywnych i dotykowych w taki sposób aby dziecko odpowiadało reakcją poprawiającą integrację tych bodźców. Integracja sensoryczna to terapia skierowana do dzieci ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, takimi jak: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, słaba koncentracja uwagi, z ADHD, ADD, z mózgowym porażeniem dziecięcym, autystycznymi, cierpiącymi na schorzenia o podłożu genetycznym (np. zespół Downa, Aspergera, Reta, Williamsa, Turnera, Kinefertera), niedowidzącymi i niedosłyszącymi, a także z upośledzeniem umysłowym. To olbrzymia pula chorób i zaburzeń, na którą współcześnie choruje bardzo wiele dzieci. Z tego powodu, na rynku pracy istnieje potężne zapotrzebowanie na osoby posiadające kompetencje i kwalifikacje do przeprowadzania tego rodzaju terapii.
Dzięki naszej kadrze, która składa się z samych profesjonalistów i specjalistów w tej dziedzinie, uzyskasz szereg nowych umiejętności i zestaw wiedzy, umożliwiających samodzielną i efektywną pracę w tym zawodzie, co zagwarantuje Ci pewny start w przyszłość. Zyskaj szansę na owocną karierę zawodową w dziesiątkach placówek i instytucji, zapisując się na studia podyplomowe już dziś. Rozwiń posiadane już przygotowanie i przekuj je w cenne kompetencje, które poszerzą twoje perspektywy i znacznie zwiększą twoją konkurencyjność na rynku pracy.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych uznawane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wydawane świadectwo jest zgodne ze wzorem i wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
WSZYSTKIE SPECJALNOŚCI SĄ DOSTOSOWANE DO NOWEJ USTAWY O OŚWIACIE (ZWIĄZANĄ Z LIKWIDACJĄ GIMNAZJÓW).
Nazwa przedmiotu |
---|
ADHD, ADD, wcześniactwo (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
|
Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
|
Autyzm (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno -terapeutyczne w SI)
|
Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
|
Ćwiczenia ruchowe i zabawy jako kluczowy element w profilaktyce zaburzeń motoryki małej
|
Diagnoza motoryki małej
|
Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej
|
Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływów na manualnych i grafomotorycznych
|
Dziecko niedowidzące i niedosłyszące (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
|
Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
|
Metodyka terapii ręki dzieci z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną
|
Metodyka terapii ręki dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
|
Mózgowe porażenie dziecięce (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
|
Pierwsza pomoc
|
Podstawy pedagogiki specjalnej
|
Podstawy rozwoju motoryki małej
|
Praktyka
|
Programowanie terapii w zaburzeniach SI
|
Programy edukacyjne w terapii ręki
|
Psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
|
Rozwój chwytu pisarskiego
|
Rozwój psychomotoryczny dziecka. Różnice indywidualne w rozwoju dzieci.
|
Sala SI ćwiczenia praktyczne
|
Teoria integracji sensorycznej. Organizacja terapii na terenie placówki oświatowej i rehabilitacyjnej
|
Teoria odruchów sensomotorycznych. Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych
|
Terapia SI a inne metody rehabilitacyjne i psychologiczno - pedagogiczne
|
Uogólnione i specyficzne trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia), zaburzenia zachowania a postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI
|
Wybrane zespoły genetyczne (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
|
Zaburzenia integracji sensorycznej
|
Zaburzenia mowy (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
|
Zaburzenia w rozwoju układu ruchu
|
Zespół Downa (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
|
Dokumenty w ramach rekrutacji na rok akademicki 2024/2025 należy złożyć do 7 dni od momentu zapisu na specjalność.
O przyjęciu kandydata na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz wpłat pierwszej raty.
Dokumenty można przesłać listownie, bądź złożyć osobiście w sekretariacie Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach przy ul. Sienkiewicza 1
¹ Wpisowe jest zwracane tylko i wyłącznie w przypadku nie uruchomienia danej specjalności studiów.
Opłaty prosimy realizować na indywidualne konta słuchaczy. Szczegółowe informacje można znaleźć w Strefie Słuchacza.
Istnieje możliwość opłaty czesnego w ratach bez dodatkowych kosztów.
Koszt studiów przez cały okres ich trwania jest niezmienny.
Obecnie nie mamy promocji na tę specjalność, jednak możliwe, że już niedługo znajdzie się tu coś ciekawego dla Ciebie - zajrzyj do nas!
Regulamin praktyk słuchaczy studiów podyplomowych WSH-E
Praktyki należy zrealizować do końca trwania studiów.
Słuchacz na koniec studiów składa:
Arkusz hospitacji oraz wzór konspektu Słuchacz uzyska bezpośrednio w placówce, w której realizuje praktyki.
Wykladowcy |
---|
Eulalia Adasiewicz
opis
|