3 semestry
3 semestry
Gwarancja stałej ceny i braku dodatkowych opłat
Nacisk na zajęcia praktyczne (częste wyjazdy do ośrodków specjalistycznych)
Świadectwo zgodne ze wzorem Ministerstwa Edukacji i Nauki (MEiN)
2.
Integracja sensoryczna i terapia rękiObecne studia podyplomowe prowadzimy w oparciu o aktualne standardy kształcenia, a w szczególności o:
Studia podyplomowe Integracja Sensoryczna z terapią ręki umożliwiają zdobycie wiedzy i umiejętności z obszaru diagnozy i realizacji zajęć terapeutycznych z wykorzystaniem atrakcyjnych metod. Integracja sensoryczna w powiązaniu z terapią ręki ukierunkowana jest na usprawnienie procesów neurobiologicznych i behawioralnych poprzez odpowiednio dobrane aktywności.
Poprawna odpowiedź na pytanie “komu udaje się osiągnąć sukces” jest “ten, kto nieprzerwanie dba o swój rozwój”. Nie można być dobrym specjalistą w danej dziedzinie, jeśli nie śledzi i nie wdraża się najnowszych metod, środków i odkryć, które są z nią związane. Planując karierę zawodową, musimy zaakceptować fakt, iż nic nie jest stałe. Z tego powodu, musimy przywiązywać wagę do ciągłego rozwoju swoich umiejętności i kompetencji. Dopiero ten ustawiczny wysiłek zagwarantuje nam komfortową i obiecująca pozycję, a wraz z nią ekscytujące wyzwania zawodowe i adekwatne do nich zarobki. Aby pielęgnować tą swoistą uniwersalność warto zwrócić się do profesjonalistów, którzy pomogą nam rozwinąć nasz potencjał i poszerzyć swoje perspektywy życiowe i zawodowe. Dotyczy to przede wszystkim pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów i terapeutów zajęciowych, którzy każdego dnia muszą mierzyć się z kolejnymi wyzwaniami i zmieniającymi się warunkami. Bez stałego progresu, ich praca oraz pozycja na rynku pracy staje się coraz mniej efektywna i pewna. To z myślą o nich Instytut Studiów Podyplomowych utworzył kierunek studiów podyplomowych Integracja sensoryczna.
Jest to specjalność adresowana do osób, które uzyskały tytuł magistra lub licencjat z ww. kierunków, chcących zagwarantować sobie lukratywną przyszłość zawodową czy dobry start w karierę. Dzięki oferowanemu przez nas przygotowaniu zdobędziesz wiedzę i kompetencje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI. Dotarła ona do Polski w 1993 r., a jej twórcą jest dr A. Jean Ayres z Uniwersytetu Południowo-Kalifornijskiego. Służy ona poprawie jakości przesyłania i organizacji informacji sensorycznej, tj. tego co jest odbierane przez różne zmysły naszego organizmu. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i metodom, terapia pozwala na dostarczanie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych: przedsionkowych, proprioceptywnych i dotykowych w taki sposób aby dziecko odpowiadało reakcją poprawiającą integrację tych bodźców. Integracja sensoryczna to terapia skierowana do dzieci ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, takimi jak: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, słaba koncentracja uwagi, z ADHD, ADD, z mózgowym porażeniem dziecięcym, autystycznymi, cierpiącymi na schorzenia o podłożu genetycznym (np. zespół Downa, Aspergera, Reta, Williamsa, Turnera, Kinefertera), niedowidzącymi i niedosłyszącymi, a także z upośledzeniem umysłowym. To olbrzymia pula chorób i zaburzeń, na którą współcześnie choruje bardzo wiele dzieci. Z tego powodu, na rynku pracy istnieje potężne zapotrzebowanie na osoby posiadające kompetencje i kwalifikacje do przeprowadzania tego rodzaju terapii.
Dzięki naszej kadrze, która składa się z samych profesjonalistów i specjalistów w tej dziedzinie, uzyskasz szereg nowych umiejętności i zestaw wiedzy, umożliwiających samodzielną i efektywną pracę w tym zawodzie, co zagwarantuje Ci pewny start w przyszłość. Zyskaj szansę na owocną karierę zawodową w dziesiątkach placówek i instytucji, zapisując się na studia podyplomowe już dziś. Rozwiń posiadane już przygotowanie i przekuj je w cenne kompetencje, które poszerzą twoje perspektywy i znacznie zwiększą twoją konkurencyjność na rynku pracy.
Adresatami studiów są wszyscy nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, pedagodzy specjalni, psychologowie, lekarze, fizjoterapeuci, logopedzi i terapeuci zajęciowi z dyplomem magistra lub licencjatem, którzy chcą rozwinąć swój wewnętrzny potencjał w unikatowym i opłacalnym kierunku. To propozycja dla wszystkich, którzy zdecydowani są podjąć intensywny wysiłek i tym samym zbudować sobie fundamenty pod lepszą przyszłość dla siebie i swoich bliskich. Zrealizuj swoje ambicje i aspiracje w ciekawej i atrakcyjnej pracy.
Nasza kadra i specjaliści nastawieni są na efektywne i sprawne przekazanie Ci szeregu kompetencji praktycznych i zestawu wiedzy poprzez zajęcia teoretyczne i warsztaty praktyczne. Nasze innowacyjne podejście to gwarancja skutecznej nauki wszystkiego, co będzie Ci potrzebne w pracy terapety. Studia podyplomowe w zakresie Integracji sensorycznej w teorii i praktyce przygotowują do prowadzenia diagnozy, terapii, zajęć korekcyjnych oraz wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka metodą SI. Naszym celem jest kształcenie profesjonalnych terapeutów, firmujących się kwalifikacjami o bardzo wysokiej jakości. Zostań jednym z nich - wszystko zależy od Ciebie.
Po zaliczeniu wszystkich przedmiotów oraz praktyk objetych programem studiów słuchacz może ubiegać się dodatkowo o Certyfikat wydany przez College Medyczny w Kielcach . Certyfikat ten jest dodatkowo płatny.
Terapeuci SI mogą z łatwością znaleźć pracę we wszelkich przedszkolach, klubach malucha, ośrodkach prowadzących zajęcia z integracji sensorycznej i innych ośrodkach edukacyjnych. Kwalifikacje uzyskane w czasie studiów podyplomowych na specjalności Integracja sensoryczna pozwolą Ci także z łatwością otworzyć i prowadzić własną działalność w tym zakresie.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych uznawane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wydawane świadectwo jest zgodne ze wzorem i wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
WSZYSTKIE SPECJALNOŚCI SĄ DOSTOSOWANE DO NOWEJ USTAWY O OŚWIACIE (ZWIĄZANĄ Z LIKWIDACJĄ GIMNAZJÓW).
Nazwa przedmiotu |
---|
ADHD, ADD, wcześniactwo (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
opis
Dowiesz się o charakterystyce , przyczyn objaw, w leczeniu dotyczących koncentracji dzieci i jaki ma na to wpływ wcześniactwo. |
Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
opis
Zapoznasz się z budową komórek nerwowych i ich czynnością z budową mózgowia przedstawienie roli układu autonomicznego z funkcjonowaniem mózgu i dokonanie charakterystyki procesu myślenia. Dowiesz się o budowie i czynności neuronu i rdzenia kręgowego o roli zmysłów i ich znaczenia dla funkcjonowania człowieka. |
Autyzm (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno -terapeutyczne w SI)
opis
Dowiesz się jakim formom terapii poddaje się Autyzm , które mogą poprawić funcjonowanie osób. Jakie jest postepowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI. |
Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
opis
Dowiesz się o najczęstszych i przewlekłych chorobach wieku dziecięcego, jakie choroby udało się opanować dzieki szczepionkom, jakie są ich rodzaje objawy, leczenie .. |
Diagnostyka w pedagogice specjalnej
opis
Poznasz charakterystykę metod , technik i narzędzi w diagnostyce w pedagogice specjalnej. Poznasz przemiany w myśleniu , usprawnieniu pedagogiki specjalnej. |
Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej
opis
Dowiesz się co obejmuje diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej. Dowiesz się kto może przeprowadzić diagnozę jakie uprawnienia powinna osoba posiadać. |
Dydaktyka specjalna
opis
Poznasz pojęcie dydaktyki specjalnej, poznasz system kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Polsce. Poznasz regulacje prawne, poznasz metody i założenia wspierania rodziny z osobą niepełnosprawną. |
Dziecko niedowidzące i niedosłyszące (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
opis
Dowiesz się o przyczynach chorób osób niedowidzących i niedosłyszących o ich postępowaniu diagnostyczno-terapeutycznym w SI. |
Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
opis
Poznasz czym zajmuje się psycholog , co może powiedzieć o zaburzeniach psychicznych o zaburzeniach zachowania . Dowiesz się o postępowaniu z ludźmi , których kłopoty można określić jako odchylenie od normalnego funkcjonowania psychicznego. |
Etyka zawodu nauczyciela
opis
Poznasz kodeks etyczny nauczyciela, poznasz dylematy etyczne z którymi spotyka się nauczyciel . |
Mózgowe porażenie dziecięce (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
opis
Dowiesz się o zespole objawów określających różne zaburzenia ruchu i postawy wynikające z trwałego , niepostępującego uszkodzenia mózgu we wczesnym stadium rozwoju dziecka. Jakie jest postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI. |
Pierwsza pomoc
opis
Dowiesz się jak udzielić pierwszej pomocy osobie poszkodowanej. |
Podstawy neuropsychologii
opis
Będziesz potrafił zlokalizować poszczególne ośrodki mózgu odpowiedzialne za funkcje poznawcze i emocjonalne. Będziesz mógł dokonac wstępnej ogólnej oceny neuropsychologicznej i skierować do odpowiedniego specjalisty. Będziesz posiadał umiejetności z zakresu pracy z osobami z dysfunkcyjnymi neuropsychicznymi np. zaburzenia językowe, afazja, demencje. |
Podstawy pedagogiki specjalnej
opis
Dowiesz się o istocie pedagogiki specjalnej jako nauki teoretycznej i praktycznej; kształtowania postawy humanistycznej, a zwłaszcza szacunku i wrażliwości na potrzeby osób niepełnosprawnych i wymagających pomocy. |
Praktyka
opis
Praktyki realizowane zgodnie z regulaminem praktyk dostępnym na stronie internetowej ISP ( w stopce na dole strony), wraz z ilością godzin odpowiednich do kierunku. Prosimy zapoznać się z załącznikiem. https://www.podyplomowka.edu.pl/regulamin-praktyk-1 |
Programowanie terapii w zaburzeniach SI
opis
Dowiesz się jaka jest rola terapeuty w zakresie programowania terapii integracji sensorycznej , co jest celem tej terapii . |
Psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
opis
Dowiesz się na czym polega współpraca z rodzicami dzieci niepełnosprawnych , jak pracowac z rodzicami mającymi różne postawy ich problemy natury psychologicznej. |
Rozwój psychomotoryczny dziecka. Różnice indywidualne w rozwoju dzieci.
opis
Dowiesz się o metodzie psychologii ruchu. Jakie są indywidualne różnice w rozwoju dziecka. |
Sala SI ćwiczenia praktyczne
opis
Dowiesz się jak powinna wyglądac sala SI , jakie są jej kluczowe elementy wyposażenia, zapoznasz się z ćwiczeniami , z terapią dzieci na sali . |
Teoria integracji sensorycznej. Organizacja terapii na terenie placówki oświatowej i rehabilitacyjnej
opis
Poznasz czym jest teoria integracji sensorycznej, która można definiowć na wiele sposobów. . Dowiesz się o formach terapii oraz rehabilitacji w placówkach oświatowych i rehabilitacyjnych . |
Teoria odruchów sensomotorycznych. Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych
opis
znasz teorie odruchów sensomotorycznych . Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych . |
Terapia SI a inne metody rehabilitacyjne i psychologiczno- pedagogiczne
opis
Dowiesz się o terapii SI oraz innych metodach rehabilitacyjnych i psychologiczno-pedagogicznych |
Uogólnione i specyficzne trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia), zaburzenia zachowania a postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI
opis
Dowiesz się o rodzajach zaburzeń w grupie dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania . Konsekwencje tych zaburzeń i dysproporcje tych zaburzeń w zależności od płci. |
Wybrane zespoły genetyczne (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
opis
Dowiesz się o chorobach zespołach genetycznych tych chorób i o postępowaniach w ich diagnostyce i terapii w SI. |
Zaburzenia integracji sensorycznej
opis
Poznasz najczęściej występujące objawy dysfunkcji integracji sensorycznej takie jak problemy z modulacją sensoryczną , problemy z dyskryminacją sensoryczną , problemy motoryczne o podłożu sensorycznym. |
Zaburzenia mowy (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
opis
Dowiesz się jaki wpływ ma Integracja sensoryczna na zaburzenia mowy na poziomie integracji sensorycznej a rozwój mowy. |
Zaburzenia w rozwoju układu ruchu
opis
Dowiesz się o różnego rodzaju dolegliwościach objawach związanych z pracą układu mięśniowo-szkieletowego, mięsniowo-powięzłowego, obwodowego ukłądu nerwowego |
Zespół Downa (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
opis
Poznasz objawy ogólne, przyczyny choroby , jej postępowania diagnostyczno-terapeutyczne w SI. |
Dokumenty w ramach rekrutacji na rok akademicki 2024/2025 należy złożyć do 7 dni od momentu zapisu na specjalność.
Rekrutacja trwa do 30.09.2024 r.
O przyjęciu kandydata na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz wpłat pierwszej raty.
Dokumenty można przesłać listownie, bądź złożyć osobiście w sekretariacie Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach przy ul. Sienkiewicza 1
¹ Wpisowe jest zwracane tylko i wyłącznie w przypadku nie uruchomienia danej specjalności studiów.
Opłaty prosimy realizować na indywidualne konta słuchaczy. Szczegółowe informacje można znaleźć w Strefie Słuchacza.
Istnieje możliwość opłaty czesnego w ratach bez dodatkowych kosztów.
Koszt studiów przez cały okres ich trwania jest niezmienny.
Obecnie nie mamy promocji na tę specjalność, jednak możliwe, że już niedługo znajdzie się tu coś ciekawego dla Ciebie - zajrzyj do nas!
Regulamin praktyk słuchaczy studiów podyplomowych WSH-E
Praktyki należy zrealizować do końca trwania studiów.
Słuchacz na koniec studiów składa:
Arkusz hospitacji oraz wzór konspektu Słuchacz uzyska bezpośrednio w placówce, w której realizuje praktyki.