3 semestry
3 semestry
Gwarancja stałej ceny i braku dodatkowych opłat
Nacisk na zajęcia praktyczne
Świadectwo uznawane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Obecne studia podyplomowe prowadzimy w oparciu o aktualne standardy kształcenia, a w szczególności o:
Wchodzenie na rynek pracy w obecnych czasach to proces uzależniony od wielu czynników. Przy współczesnej rotacji zawodów, na które występuje wysokie zapotrzebowanie, mądrym posunięciem jest wyspecjalizowanie się w przyszłościowej dziedzinie, która zapewni nam stabilność i możliwość rozwoju w karierze zawodowej. Planowanie jej polega na wybieganiu myślami w przyszłość i nabywaniu pewnej elastyczności, dzięki której odnajdziemy się w każdych warunkach. Nie od dziś wiadomo, że ci, którzy stoją w miejscu, tak naprawdę robią krok do tyłu. Aby sprostać intensywnej konkurencji, trzeba umiejętnie manewrować na rynku pracy i wykorzystywać swoje najmocniejsze strony. Wchodzący wraz nową podstawą programową przedmiot “Edukacja dla bezpieczeństwa" to szansa dla wszystkich, którzy zainteresowani są tematyką bezpieczeństwa indywidualnego i zbiorowego, i chcieliby przekuć tą pasję w dobrze płatną i fantastycznie rokującą działalność zawodową. Jesteś osobą, która dobrze radzi sobie w sytuacjach kryzysowych? Nie poddajesz się presji i zawsze zachowujesz zimną krew? W takim razie to kierunek dla Ciebie. Zdecyduj się na to rozsądne posunięcie już dziś, zapisując się studia na specjalności Edukacja dla bezpieczeństwa w Instytucie Studiów Podyplomowych. Zadbaj o własną przyszłość i stwórz dla siebie szerokie perspektywy zawodowe. Nasi specjaliści i wykładowcy przekażą Ci zestaw wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej zachowania w sytuacjach kryzysowych, dzięki czemu zyskasz kompetencje do prowadzenia w szkołach ponadgimnazjalnych z przedmiotu “Edukacja dla bezpieczeństwa”. Marnowanie potencjału w pracy, która nie łączy się z twoimi zainteresowaniami i która nie pozwala Ci osiągać najlepszych efektów za sprawą twoich mocnych stron, to najgorsze co może Cię spotkać. Dlatego zadbaj o to, co najlepsze dla Ciebie i studiuj razem z nami!
Studia mogą podjąć czynni zawodowo nauczyciele nie posiadający kwalifikacji do prowadzenia przedmiotu „Edukacja dla bezpieczeństwa” oraz osoby chętne do podniesienia swoich kwalifikacji i kompetencji zawodowych, które mają przygotowanie pedagogiczne i dyplom ukończenia studiów wyższych. Wykorzystaj okazję na swój własny rozwój i zainwestuj w przyszłość. Dzięki nam, szybko zyskasz unikatowe umiejętności, które zagwarantują Ci interesująca i obiecująca pracę.
Nasza kadra dołoży wszelkich starań, żeby w sposób kompleksowy i efektywny przekazać Ci wiedzę i umiejętności, które przygotują Cię prowadzenia zajęć z przedmiotu Edukacja dla bezpieczeństwa w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Realizacja programu obejmuje takie aspekty jak działanie w przypadku wystąpienia zagrożeń indywidualnych i zbiorowych, a także planowanie i programowanie działań dydaktycznych w zakresie edukacji dla bezpieczeństwa. Wiedząc jak ważne jest wykorzystywanie własnych predyspozycji i atutów w tym zawodzie, nauczymy Cię jak konstruować własne autorskie programy nauczania i adaptować propozycje programowe oraz właściwie korzystać z dostępnych podręczników. Dobry nauczyciel to taki, który potrafi postawić sobie określony cel i wytrwale do niego dążyć, a w trakcie swoich lekcji wykorzystuje pełen zakres dostępnych nowoczesnych środków dydaktycznych i pakietów multimedialnych. Dzięki naszemu przygotowaniu będziesz mógł bez żadnego problemu w skuteczny sposób nauczać bezpieczeństwa i piąć się po szczeblach kariery zawodowej. Studia nadają kwalifikacje do prowadzenia przedmiotu Edukacja dla bezpieczeństwa (który zastąpił dotychczasowe Przysposobienie obronne).
Absolwent kierunku Edukacja dla bezpieczeństwa jest uprawniony do prowadzenia zajęć z edukacji dla bezpieczeństwa we wszystkich typach szkół zgodnie z nową reformą oświaty związaną z likwidacją gimnazjów - w tym w szkołach podstawowych i liceach. Daje to niesamowicie szerokie perspektywy zatrudnienia i pozwala na mądre zaplanowanie własnej przyszłości. Wybierając studia podyplomowe, stawiasz na swoje plany i ambicje. Z wykształceniem tym będziesz również przygotowany do pracy koordynatora ds. bezpieczeństwa.
WSZYSTKIE SPECJALNOŚCI SĄ DOSTOSOWANE DO NOWEJ USTAWY O OŚWIACIE (ZWIĄZANĄ Z LIKWIDACJĄ GIMNAZJÓW).
Studia realizowane są przy współpracy z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Podstawa prawna
Decyzja Ministra Edukacji Narodowej i Sportu nr DSW-3-0145-230/TT/2001 z dnia 20 sierpnia 2001 roku.
Świadectwo
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest uznawane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wydawane świadectwo jest zgodne ze wzorem i wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Nazwa przedmiotu |
---|
Bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych |
Dydaktyka nauczania edukacji dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej |
Dydaktyka nauczania edukacji dla bezpieczeństwa w szkole ponadpodstawowej |
Emisja głosu |
Etyka zawodu nauczyciela |
Międzynarodowe prawo humanitarne oraz wybrane zagadnienia dotyczące zachowania w sytuacjach zagrożenia |
Ochrona ludności i obrona cywilna |
Pierwsza pomoc medyczna |
Podstawy dydaktyki |
Podstawy planowania i organizowania działań |
Praktyka |
Prawa człowieka w czasie wojny i pokoju |
Problematyka uzależnień |
Przeciwdziałanie przemocy w szkole |
Przygotowanie do działań ratowniczych w sytuacjach nadzwyczajnych zagrożeń (wypadków masowych i katastrof). |
Psychologiczna rola jednostki w kształtowaniu bezpieczeństwa własnego i społecznego |
Ratownictwo |
Rodzaje sił zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej, ich charakterystyka i przeznaczenie |
Służba wojskowa |
Strzelectwo sportowe i bieg na orientację |
Systemy obronności Rzeczpospolitej Polskiej |
Technologie informacyjne w edukacji |
Terenoznawstwo |
Zagrożenia czasu kryzysu militarnego i wojny, ich źródła i formy występowania |
Zagrożenia czasu pokoju, ich źródła, formy występowania |
Dokumenty w ramach rekrutacji na rok akademicki 2020/2021 należy złożyć do 7 dni od momentu zapisu na specjalność.
Rekrutacja trwa do 28-ego lutego 2021 roku.
O przyjęciu kandydata na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz wpłat.
Dokumenty można przesłać listownie, bądź złożyć osobiście w sekretariacie Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach przy ul. Sienkiewicza 1.
¹ Wpisowe jest zwracane tylko i wyłącznie w przypadku nie uruchomienia danej specjalności studiów.
* Uwaga! Promocje na wpisowe są ograniczone czasowo. Oznacza to, że obniżone wpisowe będzie tylko przez tydzień od momentu zapisu na wybraną specjalność przez formularz rejestracyjny online. Jeśli do tego czasu nie zostaną doniesione dokumenty, konieczne będzie uiszczenie pełnej kwoty wpisowego.
Opłaty dla tej specjalności:
Opłaty prosimy realizować na indywidualne konta słuchaczy. Szczegółowe informacje można znaleźć w Strefie Słuchacza.
Istnieje możliwość opłaty czesnego w ratach bez dodatkowych kosztów.
Koszt studiów przez cały okres ich trwania jest niezmienny.
200 złotych rabatu na wpisowe dla wszystkich
Ważne informacje dotyczące praktyk – prosimy o szczegółowe zapoznanie
Słuchacz ma obowiązek na koniec studiów przedstawić dziennik praktyk oraz jeden arkusz hospitacji (dotyczy wszystkich specjalności).
Jeśli słuchacz po zapoznaniu z regulaminem praktyk wybierze zamiast dziennika praktyk arkusze hospitacji – muszą być one równe liczbie godzin praktyk, czyli jeśli słuchacz realizuje praktyki w wymiarze 180 to wypełnia arkusze hospitacji w liczbie 180 szt.
(Do wyboru arkusze lub dziennik praktyk i 1 arkusz)
Słuchacz ma obowiązek napisania 1 konspektu z zajęć (dotyczy wszystkich specjalności z naboru październik 2019 za wyjątkiem Edukacji Elementarnej i Przygotowania Pedagogicznego – po trzy konspekty).
Jeśli opiekun praktyk w placówce wymaga więcej konspektów słuchacz pisze wedle zaleceń opiekuna ale składa jeden konspekt.
Słuchacz na koniec studiów składa z kartą: dziennik praktyk + 1 arkusz hospitacji (lub arkusze hospitacji równe liczbie godzin praktyk) + 1 konspekt oraz opinię opiekuna praktyk wraz z pieczątką placówki a także potwierdzenie przyjęcia do placówki (dolny odcinek ze skierowania).
W dzienniku praktyk prowadzonym przez słuchacza konieczne są pieczątki instytucji; parafowane wszystkie strony dziennika praktyk przez opiekuna, merytoryczna opinia opiekuna, podpisana przez dyrekcję placówki z pieczątką imienną i firmową;