2 semestry
2 semestry
Gwarancja stałej ceny i braku dodatkowych opłat
Wykładowcy praktycy
Świadectwo zgodne ze wzorem Ministerstwa Edukacji i Nauki (MEiN)
Obecne studia podyplomowe prowadzimy w oparciu o aktualne standardy kształcenia, a w szczególności o:
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w zaawansowane, praktyczne umiejętności pracy z grupą podopiecznych wymagających pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W ramach studiów interaktywnie zostaną przekazane informacje na temat ludzkiego zachowania oraz tego, co działa i co nie działa w pracy z grupą. Program studiów uwzględnia wiele przydatnych umiejętności, które mogą zostać wykorzystane w pracy i życiu prywatnym. Znajomość odpowiednich technik pozwoli absolwentom szybciej reagować na trudne sytuacje i uniknąć niepotrzebnych konfliktów w grupie.
Podczas studiów zaprezentowane zostaną nowatorskie ujęcia wypróbowanych metod pracy. Dzięki temu, słuchacze mają możliwość zdobycia specjalistycznych umiejętności niezbędnych do prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych w przedszkolach, szkołach, i placówkach, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych.
Dodatkowo zajęcia socjoterapeutyczne i grupowe o charakterze opiekuńczo – wychowawczym, resocjalizacyjnym, terapeutycznym lub psychoedukacyjnym mogą być prowadzone w placówkach realizujących działalność z zakresu pomocy społecznej oraz podległych Ministerstwu Sprawiedliwości, Ministerstwu Zdrowia lub też organizacjom pozarządowym. Absolwent podyplomowego studium będzie wyposażony w wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu diagnozy procesów grupowych, planowania i realizowania zajęć socjoterapeutycznych, kierowania grupą podopiecznych oraz ewaluacji oddziaływań pedagogicznych podejmowanych wobec grupy.
Program studiów podyplomowych kładzie szczególny nacisk na umiejętność organizowania zajęć socjoterapeutycznych, psychoedukacyjnych, pracy ze społecznością podopiecznych oraz umiejętnego prezentowania własnej osoby w grupie, a także kierowania dyscypliną w grupie podopiecznych.
Zajęcia realizowane podczas studiów podyplomowych nastawione są na wykształcenie u słuchaczy umiejętności kształtowania kreatywnego myślenia u swoich podopiecznych.
Dzięki zdobytej wiedzy objętej programem studiów podyplomowych wzbogacony zostanie warsztat pracy pedagoga, który może być wykorzystywany w placówkach oświatowych, wychowawczych, pomocy społecznej, resocjalizacyjnych i terapeutycznych.
Program studiów dedykowany jest dla osób, które:
Program proponowany w ramach studiów obejmuje wykłady, ćwiczenia.
W ramach zajęć realizowane są zagadnienia z zakresu m.in. socjoterapii, socjodramy, treningu umiejętności społecznych, kształtowania kreatywności u podopiecznych.
Studia podyplomowe Socjoterapia i Praca z Grupą są jedynym kierunkiem studiów podyplomowych, które w ramach swojego programu skupiają różnorodne aspekty pracy pedagogicznej z grupą.
Treści programowe zostały tak przygotowane aby słuchacze potrafili samodzielnie realizować przygotowane przez siebie scenariusze zajęć socjoterapeutycznych i psychokorekcyjnych oraz posługiwać się metodą społeczności grupowej dla uzyskania założonych przez siebie pedagogicznych celów.
Świadectwo
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest uznawane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wydawane świadectwo jest zgodne ze wzorem i wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Nazwa przedmiotu |
---|
Czas wolny dzieci i młodzieży
|
Diagnostyka w pedagogice specjalnej
|
Diagnoza zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania
|
Dydaktyka specjalna
|
Etyka zawodu nauczyciela
|
Konstruowanie indywidualnych programów socjoterapeutycznych
|
Metody pracy z grupą socjoterapeutyczną
|
Metodyka resocjalizacji
|
Podstawy pedagogiki specjalnej
|
Praktyka
|
Profilaktyka i terapia uzależnień
|
Profilaktyka zachowań ryzykownych u dzieci i młodzieży
|
Socjoterapia w instytucjach o charakterze zamkniętym i środowisku otwartym
|
Sytuacja prawna młodzieży niedostosowanej społecznie
|
Trening interpersonalny
|
Trening samoświadomości
|
Trening umiejętności wychowawczych
|
Trening zastępowania agresji (ART.)
|
Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej i psychopatologii
|
Dokumenty w ramach rekrutacji na rok akademicki 2024/2025 należy złożyć do 7 dni od momentu zapisu na specjalność.
Rekrutacja trwa do 30.09.2024 r.
O przyjęciu kandydata na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz wpłat pierwszej raty.
Dokumenty można przesłać listownie, bądź złożyć osobiście w sekretariacie Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach przy ul. Sienkiewicza 1
¹ Wpisowe jest zwracane tylko i wyłącznie w przypadku nie uruchomienia danej specjalności studiów.
Opłaty prosimy realizować na indywidualne konta słuchaczy. Szczegółowe informacje można znaleźć w Strefie Słuchacza.
Istnieje możliwość opłaty czesnego w ratach bez dodatkowych kosztów.
Koszt studiów przez cały okres ich trwania jest niezmienny.
Obecnie nie mamy promocji na tę specjalność, jednak możliwe, że już niedługo znajdzie się tu coś ciekawego dla Ciebie - zajrzyj do nas!
Regulamin praktyk słuchaczy studiów podyplomowych WSH-E
Praktyki należy zrealizować do końca trwania studiów.
Słuchacz na koniec studiów składa:
Dodatkowo: nauczyciele czynni zawodowo muszą dostarczyć zaświadczenie potwierdzające zatrudnienie.
Arkusz hospitacji oraz wzór konspektu Słuchacz uzyska bezpośrednio w placówce, w której realizuje praktyki.