3 semestry
3 semestry
Gwarancja stałej ceny i braku dodatkowych opłat
Wykładowcy praktycy
Świadectwo zgodne ze wzorem Ministerstwa Edukacji i Nauki (MEiN)
1.
Pedagogika specjalna - Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmuObecne studia podyplomowe prowadzimy w oparciu o aktualne standardy kształcenia, a w szczególności o:
Adrian Borowik jest pedagogiem, trenerem, terapeutą, który od lat popularyzuje zarówno wśród rodziców, jak i terapeutów osób z autyzmem, podejście do terapii wypływające z głębokiej refleksji, akceptacji i wyrozumiałości dla drugiego człowieka. Najbardziej interesującym go tematem jest budowanie relacji z osobami z autyzmem, przede wszystkim w środowisku domowym, ale też poza nim np. w przedszkolu lub szkole. Jest absolwentem Wydziału Pedagogicznego na Uniwersytecie Warszawskim. Przeszedł szereg szkoleń organizowanych w USA przez Autism Treatment Center of America® oraz the Option Institute®, na których uczył się o The Son-Rise Program®, co w dużej mierze wyznaczyło główny kurs jego podejścia do osób z autyzmem i do terapii.
Ukończył też 1 stopień szkolenia HANDLE®. Jest założycielem Przylądka Dobrej Nadziei, dzięki któremu prowadzi swoją działalność szkoleniową i współpracuje z rodzinami osób z autyzmem. Jest też współfundatorem oraz Członkiem Zarządu Fundacji Być Bliżej Siebie, która zajmuje się przede wszystkim pomocą osobom z autyzmem i ich rodzinom oraz przybliżeniem w naszym kraju niesamowitej metody terapii autyzmu - Programu Son-Rise.
Sukces w życiu zawodowym zależy w dużej mierze od jednego czynnika - wytrwałości. To dzięki niej nie poddajemy się stając w obliczu nawet najtrudniejszych wyzwań, które napotykamy na swojej drodzę. Ci, którzy posiadają dość determinacji oraz pasji do wykonywania zawodu nauczyciela wiedzą, że pokonywanie wszelkich trudności i pięcie się w górę to ciągłe samodoskonalenie swoich umiejętności i nabywanie coraz to lepszych kompetencji. Osiągnąć sukces to iść przez życie ze świadomością, że “chcieć to móc”, i że nie ma takich barier, które mogą nas zatrzymać. Posiadasz wykształcenie pedagogiczne? Wyznaczaj sobie nowe cele i realizuj swoje ambicje, podnosząc tym samym swoją wartość na rynku pracy.
To z myślą o takich ludziach jak Ty, Instytut Studiów Podyplomowych wprowadził specjalność Pedagogika specjalna - Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Oferowany przez nas program kształcenia ma za zadanie przygotować słuchaczy do pracy z dziećmi borykającymi się z zespołem Aspergera. Jest to określenie na łagodniejsze formy autyzmu, czyli zaburzeń rozwoju o podłożu neurologicznym, o nieznanym dotąd podłożu. Świadomość społeczna dotyczące tego schorzenia i jego patogenezy jest bardzo niska.
Jest to spowodowane faktem, iż zespół Aspergera uznano za chorobę dopiero w połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Nie mniej, jest on diagnozowany u coraz większej ilości dzieci w różnym wieku, co owocuje szybko rosnącym zapotrzebowaniem na specjalistów w tej dziedzinie. Możesz być jednym z nich, zapisując się na studia podyplomowe.
Nasi wykładowcy w kompleksowy sposób przygotują Cię do przyszłej pracy. Uzyskasz wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące diagnozy i metod pracy, oraz wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera. Realizowany przez nas program uczyni Cię znakomitym pedagogiem i wysokiej klasy specjalistą w tym zakresie. Postaw odważny krok w swojej karierze i poszerz swoje perspektywy zawodowe. Nie czekaj na szansę od losu - stwórz ją dla siebie samemu i śmiało mierz się z kolejnymi wyzwaniami.
Studia podyplomowe Pedagogika specjalna - Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu to oferta dla wszystkich, którzy posiadają wykształcenie wyższe pedagogiczne, w szczególności pedagogów i oligofrenopedagogów, którym zależy na zwiększeniu swojej konkurencyjności na rynku pracy i podnoszeniu własnych kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej. Nie czekaj, aż inni osiągną to, co sam planujesz od wielu lat. Zapisz się na studia podyplomowe i wykorzystaj swój potencjał do realizacji celów zawodowych. Naucz się jak najlepiej świadczyć swoje usługi i zwiększ swoją efektywność w niespotykanym stopniu. Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu studia podyplomowe zapewni Ci potrzebną wiedzę na ten temat.
Studia podyplomowe ukierunkowane są na jak najdokładniejsze i kompleksowe przekazanie kompletnego zestawu kompetencji i wiedzy, która niezbędna jest w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Dzięki solidnemu wykształceniu będziesz bez problemu rozpoznawał zespół Aspergera, a następnie skutecznie pracował z dotkniętym nim dziećmi i młodzieżą. Uzyskane kwalifikacje uprawniają do prowadzenia zajęć w przedszkolach, szkołach zgodnie z nową reformą oświaty związaną z likwidacją gimnazjów, oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych, natomiast ukończenie studiów podyplomowych przez absolwentów studiów magisterskich pozwala na zatrudnienie we wszystkich typach szkół. Oferujemy Ci dziesiątki możliwości w ramach jednej specjalności.
Wybierz to, co będzie najlepsze dla twojego rozwoju i postaw na Instytut Studiów Podyplomowych - Zespół Aspergera studia podyplomowe.
Absolwent kierunku ma szansę znaleźć zatrudnienie w przedszkolach, szkołach zgodnie z nową reformą oświaty związaną z likwidacją gimnazjów, ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz innych placówkach zajmujących się wychowaniem i edukacją dzieci i młodzieży.
WSZYSTKIE SPECJALNOŚCI SĄ DOSTOSOWANE DO NOWEJ USTAWY O OŚWIACIE (ZWIĄZANĄ Z LIKWIDACJĄ GIMNAZJÓW).
Studia realizowane są we współpracy z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Świadectwo
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest uznawane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wydawane świadectwo jest zgodne ze wzorem i wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
REWELACJA-pod każdym względem, kompetencji, wsparcia, bardzo konkretnej pomocy do pracy, wspaniałej atmosfery, świetnego warsztatu zorganizowanego "na pokoje".Jestem u Państwa n drugich studiach-jednak bartdzo chę zaznaczyć, że decydującym czynnikiem podjęcia studiów była właśnie p.Adrian. I zdecydowanie bardzo za taką możłiwość warsztatu DZIĘKUJĘ
Aneta Osiak
Nazwa przedmiotu |
---|
Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
opis
Zapoznasz się z budową komórek nerwowych i ich czynnością z budową mózgowia przedstawienie roli układu autonomicznego z funkcjonowaniem mózgu i dokonanie charakterystyki procesu myślenia. Dowiesz się o budowie i czynności neuronu i rdzenia kręgowego o roli zmysłów i ich znaczenia dla funkcjonowania człowieka. |
Diagnostyka w pedagogice specjalnej
opis
Poznasz charakterystykę metod , technik i narzędzi w diagnostyce w pedagogice specjalnej. Poznasz przemiany w myśleniu , usprawnieniu pedagogiki specjalnej. |
Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
opis
Dowiesz się co jest szczegółowym celem badań diagnostycznych służącej pełnej diagnozie psychopedagogicznej . Zapznasz się z badaniami diagnostycznymi. Poznasz modele diagnozowania. |
Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu
opis
Poznasz wczesne objawy, narzędzia wczesnej diagnozy. Poznasz kryteria badawcze autyzmu dziecięcego. |
Dydaktyka specjalna
opis
Poznasz pojęcie dydaktyki specjalnej, poznasz system kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Polsce. Poznasz regulacje prawne, poznasz metody i założenia wspierania rodziny z osobą niepełnosprawną. |
Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
opis
Poznasz czym zajmuje się psycholog , co może powiedzieć o zaburzeniach psychicznych o zaburzeniach zachowania . Dowiesz się o postępowaniu z ludźmi , których kłopoty można określić jako odchylenie od normalnego funkcjonowania psychicznego. |
Etyka zawodu nauczyciela
opis
Poznasz kodeks etyczny nauczyciela, poznasz dylematy etyczne z którymi spotyka się nauczyciel . |
Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC)
opis
Poznasz ogół metod , które są stosowane do wspierania komunikacji osób mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się. |
Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu
opis
Zapoznanie studenta ze specyfiką zaburzeń ze spektrum autyzmu, charakterystyką rozwoju małego dziecka z ASD i metodyką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z zaburzeniem całościowym. Wyposażenie studenta w umiejętności wstępnego rozpoznania symptomów zaburzeń z spektrum autyzmu. Kształtowanie pozytywnej postawy wobec odmienności zachowań dzieci z zaburzeniami rozwoju. |
Metodyka zajęć aktywizujących w grupie szkolnej
opis
Główna zaleta tych metod polega na doskonaleniu umiejętności przydatnych nie tylko podczas lekcji, ale również w codziennym życiu, np. umiejętności wyciągania wniosków, myślenia analitycznego i krytycznego, łączenia zdarzeń i faktów Metody aktywizujące 4 w związki przyczynowo-skutkowe, umiejętności właściwego zachowania się w nowej sytuacji, komunikatywności, dyskutowania, kreatywności. |
Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
opis
Poznasz jak diagnozować odpowiednio ucznia , jak powinien funkcjonować uczeń . Poznasz metody stosowane w terapii dziecki z zespołem Aspergera. |
Podstawy neuropsychologii
opis
Będziesz potrafił zlokalizować poszczególne ośrodki mózgu odpowiedzialne za funkcje poznawcze i emocjonalne. Będziesz mógł dokonac wstępnej ogólnej oceny neuropsychologicznej i skierować do odpowiedniego specjalisty. Będziesz posiadał umiejetności z zakresu pracy z osobami z dysfunkcyjnymi neuropsychicznymi np. zaburzenia językowe, afazja, demencje. |
Podstawy pedagogiki specjalnej
opis
Dowiesz się o istocie pedagogiki specjalnej jako nauki teoretycznej i praktycznej; kształtowania postawy humanistycznej, a zwłaszcza szacunku i wrażliwości na potrzeby osób niepełnosprawnych i wymagających pomocy. |
Praktyka
opis
Praktyki realizowane zgodnie z regulaminem praktyk dostępnym na stronie internetowej ISP ( w stopce na dole strony), wraz z ilością godzin odpowiednich do kierunku. Prosimy zapoznać się z załącznikiem. https://www.podyplomowka.edu.pl/regulamin-praktyk-1 |
Problemy dojrzewania i dorosłości osób ze spektrum autyzmu
opis
Student zdobywa podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczno-wychowawcze umożliwiające pracę i współpracę z dorosłymi osobami z ASD, w celu poprawy ich sytuacji psychologicznej i społecznej, wyrównania ich szans życiowych bez względu na biologiczne zaburzenia i społeczne utrudnienia. |
Specjalne potrzeby uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
opis
Dowiesz się o ogólnych zasadach w działaniach profilaktycznych i interwencyjnych . Typy specjalnych potzreb edukacyjnych . Działania nauczyciela ukierunkowanie na SPE. Dowiesz się o agresji elektronicznej i cyberbulingu. |
Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu
opis
Nauczysz się rozpoznawać przejawy niepełnosprawności fizycznej i intelektualnej, rozpoznasz prawidłowe i zaburzone formy zachopwania dziecka w rodzinie i szkole. |
Terapia i wsparcie rodziny dziecka
opis
Posiadać będziesz umiejętności samodzielnego identyfikowania i diagnozowania rodzinnych uwarunkowań zaburzonych zachowań dziecka, zaprojektujesz plan pracy terapeutycznej w konkretnej sytuacji problemowej rodziny, zastosujesz w praktyce metody terapeutyczne oraz będziesz potrafił dokonac ewaluacji programu terapii. |
Trening umiejętności społecznych
opis
Nabędziesz umiejętności w zakresie organizacji grup terapeutycznych, rozpoznawania stylów uczenia się, realizowania poszczególnych modułów TUS. Poszerzysz wiedzę na temat teoretycznych podstaw komunikowania się. Poznasz różne techniki efektywnego uczenia się i zapamiętywania. |
Wspieranie rozwoju zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
opis
Zapoznasz się z instytucjami wspierajacymi rozwój zawodowy osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poznasz proces rekrutacji tych osób. Zapoznasz się z procese terapeutycznym osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. |
Zaburzenia integracji sensorycznej w zaburzeniach ze spektrum autyzmu
opis
Poznasz ogólną klasyfikację zaburzeń sensorycznych. Poznasz przykładowe zachowania dziecka świadczące o niektórych typach zaburzeń. |
Dokumenty w ramach rekrutacji na rok akademicki 2024/2025 należy złożyć do 7 dni od momentu zapisu na specjalność.
Rekrutacja trwa do 30.09.2024 r.
O przyjęciu kandydata na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz wpłat pierwszej raty.
Dokumenty można przesłać listownie, bądź złożyć osobiście w sekretariacie Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach przy ul. Sienkiewicza 1
¹ Wpisowe jest zwracane tylko i wyłącznie w przypadku nie uruchomienia danej specjalności studiów.
Opłaty prosimy realizować na indywidualne konta słuchaczy. Szczegółowe informacje można znaleźć w Strefie Słuchacza.
Istnieje możliwość opłaty czesnego w ratach bez dodatkowych kosztów.
Koszt studiów przez cały okres ich trwania jest niezmienny.
Obecnie nie mamy promocji na tę specjalność, jednak możliwe, że już niedługo znajdzie się tu coś ciekawego dla Ciebie - zajrzyj do nas!
Regulamin praktyk słuchaczy studiów podyplomowych WSH-E
Program praktyk realizowanych na kierunkach z zakresu pedagogiki specjalnej
Praktyki należy zrealizować do końca trwania studiów.
Słuchacz na koniec studiów składa:
Arkusz hospitacji oraz wzór konspektu Słuchacz uzyska bezpośrednio w placówce, w której realizuje praktyki.