JAK UCZYĆ LEPIEJ MATEMATYKI?

Opis:

Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, którzy chcieliby poszerzyć swoje metodyczne kompetencje oraz pogłębić refleksje nad tym dlaczego i jak warto uczyć matematyki. W czasie szkolenia poruszamy i zbadamy w praktyce następujące tematy:

* po co tak naprawdę uczymy matematyki
* kluczowe kompetencje matematyczne uczniów klas 1-3
* wartość ciekawości i wytrwałości w uczeniu matematyki
* wybrane błędy metodyczne i ich konsekwencje dla edukacji matematycznej
* rola gier i zabaw w edukacji matematycznej
* rozkład materiału zgodny z koncepcją ewolucyjna
* czego brakuje uczniom na progu klas trzeciej i czwartej

Uczestnicy otrzymają konkretną i użyteczną wiedzę metodyczną oraz samodzielnie skonstruują wybrane narzędzia do pracy z uczniami w czasie praktycznych działań

Prowadzący: Jagoda Myśliwiec

Prowadząca o sobie: z wykształcenia jestem matematykiem, jednak moją prawdziwą pasją jest nauczanie. Nic nie daje mi większej satysfakcji niż dostrzeżenie iskierki zrozumienia w oczach moich uczniów. Obecnie pracuję w szkole podstawowej jako nauczyciel matematyki i informatyki oraz prowadzę własną firmę edukacyjną. Przychodzą do mnie uczniowie w różnym wieku od 6 do 20 lat. Tak duża rozpiętość wiekowa uczniów mobilizuje mnie do stałego doskonalenia się i szukania wciąż nowych metod przekazywania wiedzy.

Najwięcej o uczeniu nauczyłam się od najmłodszych, ich umysły nie są jeszcze wciśnięte w sztywne ramy systemu edukacji. Dzieci nie boją się pytać o rzeczy oczywiste, przez co zmuszają nauczyciela do bardzo wnikliwej analizy danego zagadnienia. Nauka matematyki to nie wykonywanie gotowych przepisów i wkuwanie zbioru zasad wymyślonych przez starożytnych mędrców, ale wspólne odkrywanie jej w otaczającym nas świecie.

Dla kogo: nauczyciele klas początkowych, rodzice, studenci kierunków pedagogicznych

Liczba uczestników: 10- 30

Godziny: 10.00-13.00

Informacje dodatkowe:

  • opłaty za warsztat należy dokonywać bezpośrednio przed warsztatem, gotówką
  • informację potwierdzającą termin warsztatu uczestnicy otrzymają w przypadku zebrania się grupy
  • warsztat potrwa maksymalnie 180 minut