Termin drama pochodzi od greckiego słowa drao działam, usiłuję. Metoda dramy ma swoje korzenie w teatrze i w zabawie tematycznej dzieci, a jej istotą jest wejście w rolę fikcyjnej postaci, zwierzęcia. W czasie dramy uczestnik angażuje swoje ciało (ruch), wyobraźnię, zmysły, intelekt, emocje i własny sposób wypowiadania się. W dramie nie gra się ról, ale jest się w roli w zgodzie z własnymi możliwościami i przekonaniami.
Dzięki temu drama jest świetną metodą pracy na lekcjach religii, bo pozwala na poznanie opowiadanych historii, przypowieści w sposób "żywy" angażujący uczniów i pozostaje jako treść prawdziwie przeżyta na długo w ich pamięci.
Dla kogo: nauczyciele religii, ale też innych przedmiotów wykorzystujących metody narracyjne (język polski, historia).
Prowadzący: Izabela Dyrda
Od lat pracuje z dziećmi, młodzieżą , studentami i nauczycielami, w tym w ramach przedmiotu DRAMOTERAPIA na Akademii Muzycznej w Katowicach. Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół wykorzystania narracji w edukacji i terapii, a w szczególności metody dramy oraz warunków wszechstronnego rozwoju dziecka w wybranych koncepcjach edukacji alternatywnej. Uczestnik i prowadząca w wielu projektach artystyczno-edukacyjnych w kraju i zagranicą (m.in Nuda to nie Sztuka, Teatr Interaktywny, Festiwal Ekspresji, Media i Teatr dla Rozwoju).
Współtworzyła wiele inicjatyw edukacyjno-wychowawczych. Prywatnie, niezmiennie od lat, lubi rozmowy z ludźmi, śpiew przy ognisku i muzykę dawną.
Liczba uczestników: 12- 20
Godzina: 17.00 - 19.00
Informacje dodatkowe:
Jeżeli zainteresował Cię ten warsztat i chciałbyś zorganizować go w swojej szkole, placówce lub innej przestrzeni, zapraszamy serdecznie do kontaktu telefonicznego: 515 403 191