Edukacja to dziedzina wymagająca odpowiedniego podejścia, które polega na elastyczności, wysokiej wrażliwości i gotowości do pokonywania wszelkich trudności i barier. Te mogą dotyczyć wszelkich dysfunkcji rozwojowych, takich jak zaburzenia wzroku, lub słuchu. Nauczyciele i osoby zajmujące się rehabilitacją osób z ww. problemami, muszą posiadać właściwe wykształcenie i przygotowanie, które umożliwi im efektywne wykonywanie pracy i osiąganie coraz lepszych wyników. Praca z takimi dziećmi i młodzieżą wymaga pełnego zaangażowania i pasji, która sprawia, że codzienne obowiązki stają się źródłem niesamowitej satysfakcji i spełnienia - a to przecież najważniejsze aspekty w każdym zawodzie. Jeśli twoim powołaniem jest niesienie profesjonalnej pomocy i wspomaganie osób, które borykają się z przeróżnymi trudnościami wynikającymi z zaburzeń wzroku i słuchu, zapisz się na studia podyplomowe na specjalności Surdopedagogika i Tyflopedagogika w Instytucie Studiów Podyplomowych. Nasza instytucja do lider w dziedzinie studiów podyplomowych - dysponujemy najlepsza kadrą, składająca się z cenionych specjalistów i wykładowców akademickich. W trakcie 3 semestrów ukończysz studia z zakresu dwóch specjalności i zyskasz doświadczenie, które cieszy się dużą popularnością na współczesnym rynku pracy. Postaw na wykształcenie i przygotowanie najwyższej jakości - zostań specjalistą w swojej dziedzinie i wykorzystaj nabyte kwalifikacje w atrakcyjnej zarobkowo, oraz niezwykle rozwijającej pracy. Podnieś swoje kompetencje i ciesz się szerokim wachlarzem perspektyw i możliwości zawodowych, dzięki którym z powodzeniem zaplanujesz udaną karierę naukową i zawodową. Zyskaj wiedzę z zakresu metod pracy, właściwej rehabilitacji i rewalidacji grupowej, oraz indywidualnej, a także zdobądź umiejętność biegłego posługiwania się językiem migowym. Kwalifikacje, które przekażemy Ci na oferowanych przez nas studiach podyplomowych to odpowiedź na aktualne potrzeby dzisiejszego społeczeństwa i szkolnictwa. Przekonaj się jak wiele możemy dla Ciebie zrobić, i jak wiele Ty możesz zrobić dla innych.
Adresatami oferowanych przez nas studiów na specjalności Surdopedagogika i Tyflopedagogika są osoby, którym zależy na podniesieniu swoich kwalifikacji, a co za tym idzie, zyskaniu nowych perspektyw na rynku pracy, w tym w obecnym, lub nowym miejscu zatrudnienia. Osobami tymi są szczególnie nauczyciele, pedagodzy szkolni i specjaliści zatrudnieni w szkołach wszystkich typów i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które pragną rozpocząć pracę z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi z dysfunkcjami rozwojowymi w zakresie wzroku i słuchu różnego stopnia w szkołach, i wszelkich innych placówkach oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i rewalidacyjnych.
Instytut Studiów Podyplomowych to instytucja niezwykle ceniona przez nauczycieli, którzy pragną podnieść swoje kwalifikacje i kompetencje. Stawiamy na zoptymalizowane i efektywne przekazywanie wiedzy w atrakcyjnej formie, np. poprzez angażujące wykłady, interesujące zajęcia i ćwiczenia praktyczne. Dzięki temu, proponowane przez nas wykształcenie to gwarancja samodzielności w przyszłej pracy i pełnego przygotowania do mierzenia się ze wszelkimi wyzwaniami zawodowymi. Celem studiów podyplomowych na specjalności Surdopedagogika i Tyflopedagogika jest przekazanie pełnej wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej pracy z dziećmi i młodzieżą z dysfunkcjami rozwojowymi (zaburzenia wzroku, słuchu), prowadzenia edukacji i rehabilitacji i osób z dysfunkcjami rozwojowymi, oraz komunikacji się z osobami z dysfunkcjami rozwojowymi. Jako absolwent studiów podyplomowych będziesz posiadał umiejętność projektowania i realizowania programów rewalidacji indywidualnej i grupowej, oraz wdrażania różnorodnych metod pracy z osobami z dysfunkcjami rozwojowymi.
Ukończenie studiów podyplomowych na proponowanej przez nas specjalności Surdopedagogika i tyflopedagogika to absolutna gwarancja znalezienia posady w szkołach wszelkiego typu, lub w placówkach opiekuńczych i oświatowo-wychowawczych. Wykształcenie to jest także przydatne w pracy w każdej organizacji, instytucji i placówce, w której prowadzona jest edukacja, rehabilitacja i rewalidacja osób z zaburzeniami rozwojowymi i zaburzeniami dotyczącymi słuchu, oraz wzroku. Podstawę prawną dla organizacji zakresu studiów podyplomowych stanowi rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. z 2013 r., poz. 1207): § 3. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w gimnazjach i zasadniczych szkołach zawodowych, posiada osoba, która ukończyła: c) studia wyższe na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w lit. a i b, a ponadto ukończyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
WSZYSTKIE SPECJALNOŚCI SĄ DOSTOSOWANE DO NOWEJ USTAWY O OŚWIACIE (ZWIĄZANĄ Z LIKWIDACJĄ GIMNAZJÓW).
Na specjalności obowiązuje 240 godzin praktyk dla nie nauczycieli I 150 godzin dla czynnych nauczycieli.
Studia realizowane są we współpracy z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Podstawa prawna
Decyzja Ministra Edukacji Narodowej i Sportu nr DSW-3-0145-230/TT/2001 z dnia 20 sierpnia 2001 roku.
Świadectwo
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.
Nazwa przedmiotu | Semestr |
---|---|
Praktyka (Ćwiczenia) | |
Anatomia, fizjologia, patologia narządu słuchu (Wykład) | 1 |
Anatomia, fizjologia, patologia narządu słuchu (Ćwiczenia) | 1 |
Anatomia, fizjologia, patologia narządu wzroku (Wykład) | 1 |
Anatomia, fizjologia, patologia narządu wzroku (Ćwiczenia) | 1 |
Dydaktyka specjalna (Wykład) | 1 |
Dydaktyka specjalna (Ćwiczenia) | 1 |
Etyka zawodu nauczyciela (Wykład) | 1 |
Pedagogiczne konteksty komunikacji (Ćwiczenia) | 1 |
Pedagogika specjalna (Ćwiczenia) | 1 |
Pedagogika specjalna (Wykład) | 1 |
Podstawy diagnozy pedagogicznej (Ćwiczenia) | 1 |
Podstawy diagnozy pedagogicznej (Wykład) | 1 |
Psychologia rozwojowa i osobowości (Wykład) | 1 |
Psychologia rozwojowa i osobowości (Ćwiczenia) | 1 |
Teoretyczne podstawy wychowania (Ćwiczenia) | 1 |
Teoretyczne podstawy wychowania (Wykład) | 1 |
Metodyka nauczania i wychowania dzieci niesłyszących i słabosłyszących (Wykład) | 2 |
Metodyka nauczania i wychowania dzieci niesłyszących i słabosłyszących (Ćwiczenia) | 2 |
Metodyka nauczania i wychowania osób niewidzących i słabowidzących (Wykład) | 2 |
Metodyka nauczania i wychowania osób niewidzących i słabowidzących (Ćwiczenia) | 2 |
Psychologiczne podstawy rewalidacji dzieci niesłyszących i słabosłyszących (Wykład) | 2 |
Psychologiczne podstawy rewalidacji dzieci niesłyszących i słabosłyszących (Ćwiczenia) | 2 |
Psychologiczne podstawy rewalidacji osób niewidomych i słabowidzących (Wykład) | 2 |
Psychologiczne podstawy rewalidacji osób niewidomych i słabowidzących (Ćwiczenia) | 2 |
Rewalidacja osób niesłyszących i słabosłyszących (Ćwiczenia) | 2 |
Wychowanie słuchowe (Wykład) | 2 |
Brailowskie metody porozumiewania się (Ćwiczenia) | 3 |
Brailowskie metody porozumiewania się (Wykład) | 3 |
Metodyka rewalidacji indywidualnej i reedukacji dzieci z wadą wzroku i słuchu. (Wykład) | 3 |
Metodyka rewalidacji indywidualnej i reedukacji dzieci z wadą wzroku i słuchu. (Ćwiczenia) | 3 |
Rehabilitacja osób z implantem ślimakowym (Wykład) | 3 |
Rehabilitacja osób z implantem ślimakowym (Ćwiczenia) | 3 |
Rewalidacja dzieci z inwalidztwem słuchu (Ćwiczenia) | 3 |
Rewalidacja dzieci z inwalidztwem słuchu (Wykład) | 3 |
Rewalidacja dzieci z inwalidztwem wzroku (Wykład) | 3 |
Rewalidacja dzieci z inwalidztwem wzroku (Ćwiczenia) | 3 |
Surdologopedia z fonetyką (Wykład) | 3 |
Surdologopedia z fonetyką (Ćwiczenia) | 3 |
Surdopedagogika (Wykład) | 3 |
Surdopedagogika (Ćwiczenia) | 3 |
Tyflopedagogika (Wykład) | 3 |
Tyflopedagogika (Ćwiczenia) | 3 |
Współpraca z rodziną w procesie rehabilitacji (Ćwiczenia) | 3 |
ZASADY PRZYJĘCIA NA STUDIA:
WYMAGANE DOKUMENTY:
Dokumenty można przesłać listownie, bądź złożyć osobiście w sekretariacie Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach przy ul. Sienkiewicza 1, w terminie do 15 września 2018.
Zorganizujemy studia w twojej miejscowości jeśli grupa słuchaczy będzie większa niż 20 osób.
Opłaty dla tej specjalności:
Opłaty prosimy realizować na indywidualne konta słuchaczy. Szczegółowe informacje można znaleźć w strefie słuchacza.
Istnieje możliwość opłaty czesnego w ratach bez dodatkowych kosztów.
Nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat. Koszt studiów przez cały okres ich trwania jest niezmienny.
Oferta specjalna dla obecnych studentów ISP - kwota każdego semestru dla kolejnej umowy obniżona o 100 zł!
Oferta specjalna dla absolwentów ISP - cena każdego semestru spada o 100 zł!
Już teraz każdy może skorzystać ze specjalnej promocji Wpisowe 0 zł. Wystarczy, że zapiszesz się na jedną ze specjalności do końca maja i dostarczysz do nas podpisane dokumenty w ciągu 14 dni. Zaoszczędź na wpisowym i ciesz się studiami podyplomowymi w ISP.