Ukochać s(C)iebie. Część 2. Nauczyciel - najcudowniejszym narzędziem terapeutycznym...

Ukochać s(C)iebie. Część 2.

Nauczyciel - najcudowniejszym narzędziem terapeutycznym.

Żywa relacja z uczniem – najskuteczniejszą metodą terapeutyczną.


Podczas warsztatu:

  • będziemy starać się tworzyć obserwacje a nie „surogaty obserwacji”
  • będziemy słuchać i poznawać cztery kroki skutecznej komunikacji
  • przyjrzymy się wybranym aspektom osiągnięć neurobiologii w budowaniu relacji służących rozwojowi
  • spróbujemy uwierzyć, że nadrzędnym celem edukacji jest pomaganie dzieciom:
    • być „bardziej żywym”
    • mieć lepszy kontakt ze sobą (a dzięki temu z innymi)
  • spróbujemy rozszyfrować „wyobrażenie wroga” i spróbujemy uwierzyć, że wychodząc poza „wizerunek wroga” możemy nawiązać kontakt z każdym
  • wyobrazimy sobie, jak by to było, gdybyśmy przeszli od sprawiedliwości retrybutywnej do sprawiedliwości naprawczej (?)
  • poznamy czym jest mózg trójjedyny i integracja pionowa – warunek harmonijnego funkcjonowania dziecka (i nie tylko) – czyli odrobina neurobiologii
  • przyjrzymy się „trudnym” zachowaniom naszych uczniów
  • będziemy ODDYCHAĆ, ODDYCHAĆ, ODDYCHAĆ… – bo tylko oddech może nas uratować… (no może prawie tylko on ;)

„Proponujemy ludziom uwięzionym w „systemach dominacji” sposób myślenia i komunikowania się, który może sprawić, że ich życie będzie dużo wspanialsze. Pokazujemy grę, w którą gra się dużo fajniej niż w podporządkowywanie sobie ludzi i prowadzenie wojen.

Naprawdę istnieje dużo przyjemniejszy sposób życia”

Marshall Rosenberg


Warsztat prowadzi Pani dr Agnieszka Padewska

Czas trwania: 16:00 - 20:00 (4 godz.)

Terminy wkrótce