Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy
teoretycznej oraz umiejętności praktycznych w zakresie pracy z dzieckiem ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (zaburzenia percepcji wzrokowej, słuchowej,
manualne, koordynacji, zaburzenia koncentracji uwagi, nadpobudliwość
psychoruchowa).
Opis szkolenia:
Omówione
zostaną przykłady zaburzeń percepcji wzrokowej, słuchowej i manualnej, zaburzeń
koncentracji uwagi, omówiony zostanie także problem nadpobudliwości psychoruchowej.
Uczestnicy wezmą udział w ćwiczeniach rozwijających zaburzone sfery i poznają
sposoby stymulowania rozwoju dziecka. Uczestnicy poznają znaczenie i wpływ
własnej interpretacji zachowań dziecka na podejmowanie określonych działań
wobec niego a po zakończeniu warsztatów każdy uczestnik będzie także wyposażony
w wiedzę i narzędzia pozwalające zadbać o wysoki poziom własnego komfortu
psycho – emocjonalnego i będzie znał jego znaczenie dla nawiązywania żywej
relacji z uczniem i z samym sobą. Szkolenie o charakterze wykładowo -
ćwiczeniowym.
Do kogo?
Warsztat
adresowany jest dla rodziców, nauczycieli, pedagogów, terapeutów, którzy w
życiu prywatnym i zawodowym spotykają się z dziećmi o spejclanych potrzebach
edukacyjnych a których dzieci / uczniowie borykają się z problemami zaburzonego
funkcjonowania poszczególnych sfer (niekoniecznie z orzeczeniem o
niepełnosprawności).
Zajęcia odbywają się wieczorami w tygodniu.
Czas trwania 4 h
PROWADZĄCY:
dr Agnieszka Padewska
Sylwetka trenera:
Pani Agnieszka Padewska - doktor nauk społecznych w dziedzinie pedagogiki.
Magister oligofrenopedagogiki. Ukończyła również studia licencjackie z zakresu
surdopedagogiki. Swoją rozprawę doktorską poświęciła badaniu skłonności do
zachowań dewiacyjnych młodzieży niewidomej oraz młodzieży z niepełnosprawnością
ruchową z perspektywy poczucia sensu własnego istnienia. Posiada
kilkunastoletnie doświadczenie w
pracy z dziećmi
o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym z niepełnosprawnością
intelektualną, niedosłuchem oraz ze spektrum zaburzeń autystycznych (autyzm i
zespół Aspergera). Doświadczona w pracy z dziećmi i rodzicami ze środowisk
niewydolnych wychowawczo i ekonomicznie. Ma za sobą kilkaset godzin pracy
warsztatowo – szkoleniowej z nauczycielami, rodzicami, pedagogami;
prowadzi również wykłady i ćwiczenia dla
studentów studiów licencjackich i
podyplomowych kierunków pedagogicznych i psychologicznych. Ustawicznie poszerza
swoją wiedzę o najnowsze badania z zakresu funkcjonowania układu nerwowego
człowieka i jego możliwości
integracyjnych i rozwojowych. Miłośniczka Porozumienia bez Przemocy
Marshalla Rosenberga, rodzicielstwa
bliskości, wrażliwości, uważności
a także życia
w zgodzie z naturą. Ukończyła wiele szkoleń trenerów polskich i
zagranicznych. Z zamiłowaniem (choć nie bez trudu) łączy zdobywaną wiedzę
teoretyczną z zakresu alternatywnych
metod terapeutycznych i
empatycznego podejścia do
dziecka z wymiarem praktycznym. Prywatnie mama
trójki dzieci zakochana w Tatrach, uprawie ogródka i we własnej rodzinie
(do której zalicza także psa Kokoskę i kota Daktyla).
Informacje dodatkowe:
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod nr telefonu: 515-403-148, 512-542-904.