<h1 class='header-inherit'>Metodyka kształcenia matematycznego</h1>

 

Wybrane kierunki (pusty)

Brak kierunków

0,00 zł Razem

Zapisz się

Kierunek został dodany do Twojej listy.
Razem
Ilość wybraych kierunków: 0. Wybrałeś jeden kierunek.
Razem produkty: (brutto)
Kontynuuj zakupy Zapisz się

Przez umysł matematyczny rozumiemy zdolność do logicznego i dokładnego myślenia, jak i zdolność do spostrzegania zależności między różnymi rzeczami, klasyfikowania oraz szacowania Rozumienie umysłu matematycznego w ujęciu Marii Montessori odnosi się w naszych codziennych czynnościach. Każdy nasz ruch wymaga kalkulacji i precyzji.
„Dziecko nie przyswaja od razu bogactwa umysłowego danej rasy, ale tylko wzory, które z niego wynikają. Dlatego też przyswaja podstawową, skróconą i dokładną część, która jest powtarzana w życiu codziennym. Po prostu przyswaja część matematyczną” (Maria Montessori, „The Absorbent Mind”, str. 173, wolne tłumaczenie).

  • Podstawową formą zajęć oprócz wykładu są praktyczne zajęcia warsztatowe!
  • Podczas zajęć będą wykorzystywane pomoce montessoriańskie!

Podczas szkolenia dowiedzą się Państwo:

  • matematyka w ujęciu Marii Montessori
  • zrozumieć matematykę? czyli zaczynamy od praktycznych ćwiczeń dnia codziennego oraz kształcenia zmysłów
  • czerwono-niebieskie beleczki
  • cyfry szorstkie
  • cyfry gładkie
  • wrzecionka
  • czerwone kółeczka
  • kolorowe perełki
  • złote perełki
  • TABLICE SEQUINA
  • umiejętność liczenia liniowego do 10
  • prezentacja liczb od 11 do 19 przy pomocy zbiorów perełek
  • wprowadzenie w system dziesiętny
  • łańcuch do 100, który uczy dziecko podziału na jedności i dziesiątki
  • wprowadzenie do dziesiętnych zależności pomiędzy jednostkami numeracji systemu dziesiętnego
  • konstruowanie jednostek systemu dziesiętnego
  • dodawanie, odejmowanie
  • scenariusze zajęć i zabaw na wybranych przykładach

Czas trwania: 6 h
Prowadzący: Ilona Zając

Magister pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczyciel i praktyk przygotowany oraz pracujący metodą Marii Montessori. Moje zainteresowanie pedagogiką Marii Montessori wynikło z obserwacji dzieci w przedszkolu oraz z obserwacji otaczającego nas świata, następującego postępu ludzkości. Jednym słowem z prawdziwej potrzeby serca.
Obecnie pracuje w przedszkolu w oddziale Montessori-ańskim, gdzie moja wiedza i doświadczenie wykorzystywane jest na najwyższym poziomie z korzyścią dla dzieci.