<h1 class='header-inherit'>Gry i zabawy matematyczne przedszkolaków</h1>

 

Wybrane kierunki (pusty)

Brak kierunków

0,00 zł Razem

Zapisz się

Kierunek został dodany do Twojej listy.
Razem
Ilość wybraych kierunków: 0. Wybrałeś jeden kierunek.
Razem produkty: (brutto)
Kontynuuj zakupy Zapisz się

Warsztaty Montessori

W oparciu o pedagogikę Marii Montessori:

Nauczanie matematyki w wieku od 3 do 7 lat to trudne przedsięwzięcie dla nauczyciela, a zarazem poważny przedmiot dla dziecka. Gdybym nie była nauczycielką
w przedszkolu wyobraziłabym sobie, że w przedszkolu praca skupia się tylko na czytaniu bajek, zabaw klockami, zabaw z lalkami itp. Natomiast nauczanie matematyki dzieci w wieku przedszkolnym to „ciężki orzech do zgryzienia”. Kiedyś usłyszałam od rodzica, że mój syn umie liczyć… zapytałam się „co to dokładnie znaczy, że umie liczyć?” Odpowiedzi już nie dostałam…
Często jest tak, że dziecko wymienia liczby w kolejności, ale czy wymienianie liczebników gra w parze ze zrozumieniem liczenia? Czy można tu powiedzieć o umiejętności liczenia? Liczenie ze zrozumieniem przez dzieci w wieku przedszkolnym musi być oparte na konkretnych przedmiotach, a nie na ulotnych słowach.
Podczas szkolenia chcę Państwu pokazać jak można dzięki różnorodnym grą i zabawą z łatwością zrozumieć matematykę oraz, że nauka będzie dla dziecka dużą przyjemnością.

Podczas szkolenia dowiedzą się Państwo:

  • matematyka w ujęciu Marii Montessori
  • matematyka jako narzędzie, które pomaga zrozumieć nam świat
  • zrozumieć matematykę? czyli zaczynamy od kształcenia zmysłów:
    • Wymiary
      (duży-mały) (mały -mniejszy-najmniejszy) (duży – większy – największy) (gruby-cienki) (gruby – grubszy – najgrubszy) (cienki – cieńszy – najcieńszy)
    • Wielkość – długość
      (długi – krótki) (długi – dłuższy – najdłuższy) (krótki – krótszy-najkrótszy)
    • Poznanie różnic w wymiarach, mimo identycznych form
    • Powierzchnie
    • Bryły
  • System dziesiętny – liczby wielocyfrowe
    • umiejętność liczenia liniowego do 10
    • prezentacja liczb od 11 do 19 przy pomocy zbiorów perełek
    • łańcuch do 100, który uczy dziecko podziału na jedności i dziesiątki
    • wprowadzenie w system dziesiętny
    • wprowadzenie do dziesiętnych zależności pomiędzy jednostkami numeracji systemu dziesiętnego
    • konstruowanie jednostek systemu dziesiętnego
    • dodawanie w zakresie 18
    • odejmowanie
  • scenariusze zajęć i zabaw na wybranych przykładach

Czas trwania: 5h
Prowadzący: Ilona Zając

Magister pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, organizator i wydawca gazetki
pt. „Wesoły przedszkolak małych dziennikarzy”, autorka programu innowacyjnego (koła teatralnego) pt. „Mówię Ja… i … Mówisz Ty…”, prowadząca zajęcia dodatkowe „taneczne” dla dzieci w wielu od 3 do 7 lat.  Pasjonuję się różnymi metodami pracy, ale najbardziej bliska jest mi metoda Marii Montessori i dlatego też ukończyłam kurs udoskonalający w Polskim Stowarzyszeniu Montessori w Łodzi, który dał mi duże możliwości rozwojowe „pracy z dzieckiem”. Obecnie  pracuje w przedszkolu w oddziale Montessori- ańskim, gdzie moja wiedza i doświadczenie wykorzystywane jest na najwyższym poziomie z korzyścią dla dzieci.