Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Studia podyplomowe Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Profesjonalna pomoc to profesjonalne przygotowanie. Osoby, które pragną pomagać innym, nieraz w trudnej sytuacji zdrowotnej, czy położeniu, poza dobrymi intencjami, muszą wykazać się odpowiednim uporem, determinacją i ambicją do zdobywania właściwych kompetencji i kwalifikacji, które sprawia, że świadczone przez nich usługi będą stały na jak najwyższym poziomie. To właśnie na tak kompleksowo i solidnie wykształconych specjalistów czeka rynek pracy. Dlaczego tylko najlepsi osiągają właściwy sukces i prowadzą udaną, satysfakcjonująca kariere zawodową? Dlatego, że potrafią w największym stopniu odpowiedzieć na potrzeby ludzi, z którymi pracują. Nie tylko posiadają komplet cech, które są absolutnie niezbędne w takiej pracy, ale mogą poszczycić się szeregiem przydatnych umiejętności, znajomością odpowiednich metod i technik, oraz posiadają wiedzę obszerną na tyle, aby móc poradzić sobie nawet w najbardziej niestandardowych i niecodziennych przypadkach. To właśnie wyzwania, które stoją przed każdym, kto zawodowo zajmuje się wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka. Na wczesne wspomaganie rozwoju dziecka składa się zespół działań rewalidacyjno-wychowawczych stymulujących zrównoważony rozwój. Działania te uwzględniają potrzeby dziecka o zaburzonym rozwoju psychoruchowym oraz potrzeby jego rodziny. Mają charakter profilaktyczny, diagnostyczny, terapeutyczny i leczniczo-rehabilitacyjny. Specjalista w dziedzinie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka jest osobą, która informuje opiekunów o przebiegu rozwoju dziecka i o ewentualnych możliwościach wspierania rodziny w dążeniach do polepszenia jego sytuacji życiowej. Prowadzi również terapię wieloprofilową mającą na celu usprawnienie dziecka. Instytut Studiów Podyplomowych oferuje rzetelne i wielopłaszczyznowe wykształcenie, które zawiera w sobie nie tylko przygotowanie teoretyczne, ale przede wszystkim kompetencje praktyczne i doświadczenie, które czyni ze słuchaczy prawdziwych specjalistów. Jeśli pragniesz realizować się zawodowo pracując z dziećmi niepełnosprawnymi, lub zagrożonymi niepełnosprawnością w wieku 0-7 lat, czy też dziećmi z trudnościami rozwojowymi w wieku wczesnoszkolnym (7-10 lat), zapisz się na proponowane przez nas studia podyplomowe na specjalności Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Oferujemy innowacyjny program studiów, obejmujący angażujące wykłady, ciekawe zajęcia, ćwiczenia i warsztaty praktyczne - a wszystko to pod czujnym okiem najlepszej kadry, złożonej z prawdziwych specjalistów i cenionych wykładowców akademickich. Dzięki naszemu nowoczesnemu podejściu, zyskasz fantastyczną możliwość rozwoju zawodowego i bez problemu znajdziesz zatrudnienie w atrakcyjnej pracy, w której będziesz mógł realizować swoje aspiracje i zyskasz satysfakcję oraz spełnienie. Zostań specjalistą w swojej dziedzinie i świadcz profesjonalne usługi. Pomagaj innym, wykorzystując swój wewnętrzny potencjał i pełnię swoich możliwości - z nami to możliwe.

Adresaci studiów

Adresatami studiów podyplomowych na specjalności Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka są wszystkie osoby, które pragną w profesjonalny sposób pomagać dzieciom borykającym się z zaburzeniami rozwojowymi, ich rodzinom, oraz prowadzić szereg działań koordynujących. To propozycja skierowana do wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje i kwalifikacje, a w następstwie, znaleźć atrakcyjne zatrudnienie i samorealizować się w ciekawej i angażującej pracy. W szczególności, adresatami studiów podyplomowych są posiadacze wykształcenia magisterskiego w zakresie pedagogiki, psychologii, logopedii , jak również pielęgniarstwa czy fizjoterapii.

Cel studiów

Podstawowym celem naszej kadry na specjalności Wczesne wspomaganie rzowju dziecka jest jak najlepesze przygotowanie słuchaczy do samodzielnego świadczenie usług jak najwyższej jakości. Odbywa się to poprzez szereg niezwykle interesujących ćwiczeń i wykładów, nastawionych na zdobywanie doświadczenia i umiejętności praktycznych. Wiemy jak cenny jest twój czas i jak wiele wart jest twój potencjał, dlatego chcemy pomóc Ci wykorzystać go w 100 %, abyś mógł z powodzeniem realizować swoje plany i ambicje. Oferowane przez nas studia podyplomowe przygotowują do wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych oraz wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego w wieku 0-7 lat oraz dziecka z trudnościami rozwojowymi w wieku wczesnoszkolnym (7-10 lat). Absolwent posiada umiejętności w zakresie rozpoznawania zaburzeń w rozwoju dziecka oraz opracowywania i realizowania z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka.

Perspektywy zawodowe

Ukończenie studiów podyplomowych na specjalności Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka sprawi, że staniesz się prawdziwym specjalistą w tej dziedzinie. Bez żadnych trudności uzyskasz awans, lub znajdziesz pracę, m.in. w placówkach edukacyjnych, opiekuńczych, w placówkach pomocy społecznej, oraz będziesz mógł podjąć współpracę z zakładem opieki zdrowotnej. Studia podyplomowe to najlepsza droga do poszerzenia własnych perspektyw zawodowych i szansa na rozpoczęcie fantastycznej kariery zawodowej, lub naukowej. Zacznij spełniać swoje ambicje i osiągać postawione sobie cele. Wykorzystaj swoje unikatowe cechy i rozwijaj się w kierunku zgodnym z twoją pasja. Nie zwlekaj - zapisz się już dziś!

WSZYSTKIE SPECJALNOŚCI SĄ DOSTOSOWANE DO NOWEJ USTAWY O OŚWIACIE (ZWIĄZANĄ Z LIKWIDACJĄ GIMNAZJÓW).

Studia realizowane są przy współpracy z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.

Podstawa prawna

Decyzja Ministra Edukacji Narodowej i Sportu nr DSW-3-0145-230/TT/2001 z dnia 20 sierpnia 2001 roku.

Świadectwo

Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.

Nazwa przedmiotu Semestr
Praktyka (Ćwiczenia)
Deficyty sensoryczne u dzieci (Wykład) 1
Deficyty sensoryczne u dzieci (Ćwiczenia) 1
Dziecięce zaburzenia emocjonalne i adaptacyjne (Wykład) 1
Etyka zawodu nauczyciela (Wykład) 1
Neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych dzieci (Wykład) 1
Podstawy diagnozy pedagogicznej (Wykład) 1
Podstawy pedagogiki specjalnej (Wykład) 1
Podstawy pedagogiki specjalnej (Ćwiczenia) 1
Prawidłowości i zaburzenia rozwoju psychoruchowego dziecka. Różnice indywidualne w rozwoju dziecka (Wykład) 1
Psychologia rozwojowa i osobowości (Ćwiczenia) 1
Psychologia rozwojowa i osobowości (Wykład) 1
Zaburzenia psychosomatyczne (Wykład) 1
ADHD - zespół hiperkinetyczny z zaburzeniami uwagi (Wykład) 2
ADHD - zespół hiperkinetyczny z zaburzeniami uwagi (Ćwiczenia) 2
Dyspraksja i inne zaburzenia rozwoju funkcji motorycznych u dzieci (Wykład) 2
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej (Wykład) 2
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej (Ćwiczenia) 2
Mózgowe porażenie dziecięce i epilepsja (Wykład) 2
Problemy kształcenia dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami rozwojowymi (Wykład) 2
Przemoc w rodzinie. Problemy dziecka maltretowanego fizycznie i psychicznie . Specyfika pomocy dziecku z rodziny z problemem alkoholowym (Ćwiczenia) 2
Przemoc w rodzinie. Problemy dziecka maltretowanego fizycznie i psychicznie . Specyfika pomocy dziecku z rodziny z problemem alkoholowym (Wykład) 2
Wczesne rozpoznawanie zaburzeń rozwoju komunikacji językowej dziecka (Wykład) 2
Zaburzenia mowy u dzieci. Profilaktyka logopedyczna w aspekcie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci (Wykład) 2
Zaburzenia mowy u dzieci. Profilaktyka logopedyczna w aspekcie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci (Ćwiczenia) 2
Zaburzenia odżywiania (Wykład) 2
Leworęczność i oburęczność u dzieci - wczesna diagnoza i zasady postępowania (Wykład) 3
Leworęczność i oburęczność u dzieci - wczesna diagnoza i zasady postępowania (Ćwiczenia) 3
Profilaktyka niepowodzeń w czytaniu i pisaniu (Wykład) 3
Profilaktyka niepowodzeń w czytaniu i pisaniu (Ćwiczenia) 3
Psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami (Wykład) 3
Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki (Wykład) 3
Tiki i zaburzenia obsesyjno- kompulsywne u dzieci (Wykład) 3
Wczesna interwencja w autyźmie (Ćwiczenia) 3
Zaburzenia mowy u dzieci (Wykład) 3

ZASADY PRZYJĘCIA NA STUDIA:

  • Kolejność zgłoszeń
  • Termin przyjmowania zgłoszeń na semestr letni 2017/2018 upływa 15 marca 2018

WYMAGANE DOKUMENTY:

  • Wypełniony kwestionariusz osobowy (możliwość pobrania poniżej ze strony) lub do pobrania w sekretariacie.
  • Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał dyplomu do wglądu).
  • Dwa zdjęcia legitymacyjne.
  • Kserokopia dowodu osobistego (1. i 2. strona, oryginał dowodu osobistego do wglądu).
  • Zaadresowana do siebie koperta ze znaczkiem na list polecony za potwierdzeniem odbioru (znaczek 7,80 zł)

Dokumenty można przesłać listownie, bądź złożyć osobiście w sekretariacie Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach przy ul. Sienkiewicza 1, w terminie do 15 marca 2018.

Zorganizujemy studia w twojej miejscowości jeśli grupa słuchaczy będzie większa niż 20 osób.

Opłaty dla tej specjalności:

  • Suma opłat - 3 900 zł
  • Koszt semestru - 1 300 zł
  • Opłata wpisowa - 200 zł

Opłaty prosimy realizować na indywidualne konta słuchaczy. Szczegółowe informacje można znaleźć w strefie słuchacza.


Istnieje możliwość opłaty czesnego w ratach bez dodatkowych kosztów.

Nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat. Koszt studiów przez cały okres ich trwania jest niezmienny.

Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy następujące promocje dla tej specjalności:
  • Oferta specjalna dla obecnych studentów ISP - kwota każdego semestru dla kolejnej umowy obniżona o 100 zł!

  • Oferta specjalna dla absolwentów ISP - cena każdego semestru spada o 100 zł!

Aplikuj na specjalność

Podaj swoje dane aby się zapisać.

Masz konto? Zaloguj się.

Polecamy

Cena za semestr od 1 300 zł
Semestrów 3
Cena za semestr od 1 300 zł
Semestrów 3
Cena za semestr od 1 400 zł
Semestrów 2

Rozpocznij studia na wiosnę - rekrutacja na semestr letni trwa!